TOKIO, Četri od pet glavnih japanskih proizvođača automobila danas su objavila da su u prvom polugodištu smanjila prodaju na domaćem tržištu, ali su povećali izvoz, dok je “Honda” obezbjedila veću prodaju u zemlji, ali je njen izvoz podbacio.
Pad japanske prodaje pripisuje se skoku cijene goriva, a jači izvoz skokom potražnje na ostalim azijskim tržištima.
“Tojota”, sa njenim filijalama “Dajhatsu” i “Hino motors”, zabilježila je pad prodaje u Japanu od 1,7 odsto u periodu od januara do juna, na gotovo 1,18 miliona jedinica, u poređenju sa istim periodom prethodne godine.
Izvoz “Tojote”, međutim, porastao je u istom periodu za 3,6 odsto, na 1,47 miliona vozila, pri čemu je ukupna proizvodnja te kompanije povećana 5,8 odsto na 4,98 miliona jedinica.
Domaća prodaja “Nisana”, takođe, je smanjena 0,8 odsto, na oko 390.000 vozila, ali je izvoz skočio za 55,4 odsto, na oko 408.000 komada, pre svega na tržište SAD.
“Nisanova” ukupna proizvodnja porasla je 11,3 odsto, na 1,83 miliona vozila.
“Mazda” je smanjila japansku prodaju 0,6 odsto na oko 135.000, ali je izvoz “buknuo” 22,7 odsto, na bezmalo 460.000 jedinica. Globalna proizvodnja te automobilske industrije porasla je 13,5 odsto, na nešto više od 707.000 komada.
“Micubiši” je, istovremeno, smanjio domaću prodaju 12,3 odsto, na oko 107.000 kola, ali je povećao izvoz 20,9 odsto na oko 333.000 automobila.
“Honda” je jedini japanski proizvođač koji je uspio da poveća domaću prodaju u prvih šest meseci i da uspori izvoz.
Pri tome je prodaja u Japanu povećana 3,1 odsto na oko 332.000 jedinica, a izvoz je pao 5,4 odsto na oko 321.000 vozila, prvi put u poslednjih sedam godina. Globalna prodaja “Honde” porasla je 1,6 odsto, na 1,99 miliona jednica.