LJUBLJANA, Slovenija najavljuje veća ulaganja u ekonomsku diplomatiju koja treba da pomogne kompanijama da uđu na strana tržišta i povećaju izvoz.
S obzirom na to da privreda Slovenije bilježi rast, država će ponovo uložiti veća sredstva u ekonomsku diplomatiju, kao i u unapređenje slovenačke diplomatske mreže.
“Konačno je period štednje gotov”, poručila je državni sekretar slovenačkog ministarstva spoljnih poslova Dragoljuba Benčina.
Benčina je konstatovala da je zatvaranje ambasada zbog krize donijelo uštede od dva miliona evra, ali da je izgubljeno deset miliona.
Ona je izrazila nadu da će u bliskoj budućnosti biti otvorene ambasade Slovenije u zemljama Persijskog zaliva i u centralnoj Aziji.
Dva slovenačka ministarstva, spoljnih poslova i ekonomije su protekle sedmice organizovala radionicu, kako bi dobila povratnu informaciju o potrebama slovenačkih kompanija čiji prihodi čine polovinu državnog budžeta.
Benčina je poručila da je ekonomska diplomatija jedan od prioriteta ministarstva spoljnih poslova, kao i da se sve diplomate iz 52 slovenačke diplomatske i konzularne kancelarije u inostranstvu bave tim pitanjem.
“Mreža od preko sto honorarnih konzula takođe jača. Naš cilj je da povećamo izvoz”, izjavila je Benčina, i dodala da je svjetska izložba “Expo 2015”, koja se u maju održava u Milanu, velika prilika za slovenačke kompanije.
Iz slovenačkog ministarstva ekonomije su, takođe, najavili uspostavljanje ciljeva za internacionalizaciju slovenačkih preduzeća do 2020. godine, kao i da će tržišta biti podjeljena na tri grupe.
U prvoj, prioritetnoj grupi, naći će se Sjedinjene Američke Države, Turska i Japan.
U drugoj, tradicionalna slovenačka tržišta gdje odlazi oko 85 odsto slovenačkog izvoza, poput zemalja Evropske unije, bivših jugoslovenskih država i Rusije, dok će treću grupu sačinjavati “perspektivna tržišta”, poput država iz bivšeg Sovjetskog savjeta, pojedine zemlje Bliskog istoka i zemlje jugoistočne Azije, uključujući specifične regione poput Kine i Indije. Tanjug