VAŠINGTON, Asocijacija GSM, koja predstavlja globalnu industriju mobilne telefonije, tvrdi da će broj ljudi koji primaju ili šalju novac putem mobilnih telefona tokom narednih godina sve više rasti.
Pružanje finansijskih usluga nekim od najsiromašnijih ljudi na svijetu putem mobilnih telefona pokazuje se kao unosan posao u zemljama u razvoju, prenosi Glas Amerike.
Međutim, izazovi i dalje postoje kada je riječ o ovoj vrsti usluge.
Operateri mobilne telefonije predviđaju svijetlu budućnost bankarstvu putem mobilnih telefona.
Jedan od najočiglednijih primjera je Kenija.
Najveći operater mobilne telefonije u toj zemlji, “Safaricom”, tvrdi da se broj korisnika njegovih bankarskih usluga tokom posljednje godine – udvostručio.
Te usluge čine svega četiri posto godišnjeg prihoda preduzeća, ali Gevin Krugel, iz Asocijacije GSM kaže da postoji ogroman potencijal za rast.
“Utvrdili smo da će do 2012. industrija bankovnih usluga putem mobilnih telefona imati obrt od pet milijardi dolara, uglavnom na tržištima u razvoju“, izjavio je Krugel.
Procjenjuje se da oko tri i po milijarde ljudi, više od polovine svjetskog stanovništva, nema pristup bankarskim uslugama, ali milijardu njih ima mobilne telefone.
Aleta Ling, izvršna direktorica kompanije „Fundamo“, vodećeg proizvođača softvera za bankarstvo putem mobilnog telefona, kaže da tehnologija postepeno odgovara na potrebe.
Ona ističe da je to “jedna od karakteristika tržišta koja napreduju. Jednostavno, moguće je preskočiti nekoliko tehnoloških generacija i odmah uskočiti u najnovije tehnološke platforme“.
Gevin Krugel predviđa da ova usluga ima potencijal da prosperira kao SMS poruke, ali ističe i da se rastuća industrija suočava s nekoliko izazova.
„Ne radi se o proizvodu koji se može preslikati, već se razlikuje od tržišta do tržišta. To je veliki izazov za mobilne operatere poput ‘Vodafona’ ili ‘MTN’-a, koji žele masovno da primjene ovu uslugu. Drugi izazov je i dalje finansijska regulativa“, ocjenjuje Krugel.
Operateri i banke još rade na stvaranju sigurnosnih protokola. Za sada, potreba za uslugom, ali i mogući profit pokreću tržište u smjeru daljnjeg razvijanja mobilnog bankarstva.