Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    „Aktiva invest“ ide u potpuno preuzimanje „Krajinapetrola“

    22. Maja 2025. — 14:49

    Odvoz smeća u Trebinju poskupljuje za 20 odsto

    22. Maja 2025. — 14:28

    Energetsko siromaštvo u BiH: EU ulaže milione, domaći stručnjaci nude rješenja

    22. Maja 2025. — 13:30

    Zbog duga prema IRB-u na dobošu pijaca na Palama

    22. Maja 2025. — 12:09
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Energetsko siromaštvo u BiH: EU ulaže milione, domaći stručnjaci nude rješenja

    22. Maja 2025. — 13:30

    Bajatović: Nastavljamo pregovore sa Rusima o gasnom aranžmanu

    18. Maja 2025. — 13:00

    Otkriveno gasno polje u Crnom moru sa 75 milijardi kubnih metara gasa

    17. Maja 2025. — 16:39

    RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima prijeti nova arbitraža

    16. Maja 2025. — 12:49

    „Aktiva invest“ ide u potpuno preuzimanje „Krajinapetrola“

    22. Maja 2025. — 14:49

    Oštar pad Vol Strita

    22. Maja 2025. — 11:03

    Pavlovićeve firme zaradile 65 miliona KM

    21. Maja 2025. — 13:12

    Njemačka povećava donacije Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji

    19. Maja 2025. — 15:48

    Oštar pad Vol Strita

    22. Maja 2025. — 11:03

    Porast cijena zlata i pšenice na tržištima, nafta Brent 65 dolara

    19. Maja 2025. — 11:34

    Promet na Sarajevskoj berzi 603.553 KM

    15. Maja 2025. — 16:00

    Goldman Sachs prvi smanjio izglede za recesiju u SAD

    13. Maja 2025. — 16:57

    Kvadrat stana na primorju 2.328 evra

    20. Maja 2025. — 15:35

    Trešnje i jagode po rekordnim cijenama

    19. Maja 2025. — 08:00

    U Federaciji BiH će trgovine raditi 16 nedjelja godišnje?

    18. Maja 2025. — 09:56

    Kafa sve skuplja, građani kupuju manja pakovanja

    14. Maja 2025. — 09:50

    Kazne za putnike za otkopčavanje pojasa

    19. Maja 2025. — 15:01

    Raspisan poziv za učešće u postupku dodjele turističkih vaučera

    15. Maja 2025. — 08:47

    Turista i dalje manje nego prije pandemije

    14. Maja 2025. — 13:03

    Hrvatska gubi češke turiste

    13. Maja 2025. — 15:46

    Energetsko siromaštvo u BiH: EU ulaže milione, domaći stručnjaci nude rješenja

    22. Maja 2025. — 13:30

    Sve češće i u Srpskoj: Jedan robot mijenja 20 radnika

    21. Maja 2025. — 07:35

    Manja vrijednost prodaje, rast otkupa

    20. Maja 2025. — 12:15

    EK smanjila projekcije rasta BiH, vlasti uvećale fiskalni deficit

    20. Maja 2025. — 11:26
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Zbog niskog nataliteta tržište proizvoda za djecu u kolapsu

    14. Maja 2025. — 14:00

    Koliko ima i gdje se nalaze kompanije koje vrijede preko milijardu dolara?

    14. Maja 2025. — 08:17

    Kina gradi solarnu elektranu u orbiti

    12. Maja 2025. — 12:05

    Srbija: Struja u domaćinstvima pola minuta nakon ispada na mreži

    11. Maja 2025. — 14:00

    Hrvati u martu zarađivali manje od prosjeka EU

    22. Maja 2025. — 09:02

    Evropsko udruženje potrošača tuži sedam aviokompanija jer naplaćuju ručni prtljag

    21. Maja 2025. — 16:00

    Njemački industrijski gigant izdaje obveznicu od nekoliko milijardi evra

    21. Maja 2025. — 13:22

    Porasle cijene nafte, zlata i pšenice

    21. Maja 2025. — 11:15
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Sladoje: Nelegalni prevoznici odnose novac

Sladoje: Nelegalni prevoznici odnose novac

capital.bacapital.ba22. Februara 2014. — 09:53Nema komentara3 minute čitanja

sladojeISTOČNO SARAJEVO, Direktor “Centrotransa” Momčilo Sladoje upozorava na nelegalne prevoznike, koji nanose ogromnu materijalnu štetu legalnim autoprevoznicima, a time i BiH.

“Oko 30 odsto prihoda od ukupnog prevoza putnika, odnosno oko 50 miliona KM, završi nelegalnim tokovima u sivoj ekonomiji. O ovome smo skrenuli pažnju svim institucijama na nivou BiH, jer nismo samo mi gubitnici. Gubitnik je i BiH, jer je riječ o sredstvima koja nisu oporezovana”, ističe Sladoje.

Autoprevoznici iz BiH zbog toga su pokrenuli akciju za sprečavanje rada nelegalnim prevoznicima, koji u najvećem broju nisu iz BiH.

Sladoje navodi da ranija upozorenja nisu dala nikakve rezultate, a ovu tvrdnju potkrepljuje činjenicom da do sada nije sankcionisan ni jedan nelegalni prevoz putnika u BiH?!

“Ovaj problem se može iskorijeniti koordinisanom akcijom svih kontrolnih organa u BiH. Prevoznici smatraju da je ovdje preovladalo odsustvo volje”, ističe Sladoje.

Najavljenu blokadu saobraćajnica, kojom su željeli da skrenu pažnju na ovaj problem, autoprevoznici su odgodili zbog protesta u Federaciji BiH, jer nisu željeli da stvaraju dodatne probleme.

Sladoje ističe da je kupovinom autobusa i tri minibusa, koji su stavljeni u funkciju u drugom dijelu prošle godine, “Centrotrans” poboljšao nivo i kvalitet svojih usluga.

Na taj način nije proširen vozni park već su stara i dotrajala vozila zamijenjena novim, tako da i dalje raspolažu sa 26 autobusa i minibusa koji saobraćaju na međunarodnim, međugradskim, a odnedavno i na gradskim i prigradskim linijama.

“Saobraćamo u cijeloj Republici Srpskoj, pokrili smo sva veća mjesta u Srbiji i Crnoj Gori, ljeti imamo dosta sezonskih linija prema moru, pa čak i vanlinijski prevoz prema Hrvatskoj, a nedavno smo otvorili i liniju za Beč”, naglašava Sladoje.

On napominje da zbog prevoznika iz Federacije BiH, koji iz Sarajeva saobraćaju prema većim gradovima Evrope, nemaju potrebu za otvaranjem novih linija u tom pravcu.

Sladoje kaže da u gradskom saobraćaju imaju ogromne neiskorištene rezerve, jer lokalna zajednica nema strategiju razvoja, odnosno jačanja javnog prevoza putnika.

“Strategija razvoja javnog gradskog prevoza, koja bi bila ekonomski, društveno i ekološki opravdana – nije zaživjela. Naši prijedlozi za unapređenje gradskog prevoza nisu podržani, pa imamo situaciju da su ulice prezagušene automobilima, dok su vozila gradskog prevoza prazna”, pojašnjava Sladoje.

On ukazuje na apsurd da je stepen iskorištenosti vozila u gradskom saobraćaju, koji iznosi samo 20 odsto, manji od međugradskog saobraćaja. To je razlog što umjesto autobusa na području Istočnog Sarajeva saobraćaju minibusi i kombibusi.

Sladoje navodi da je poražavajuće da se na području Istočnog Sarajeva mjesečno proda samo pedesetak radničkih karata, te da gradski saobraćaj uglavnom prevozi učenike i manji broj studenata.

“Centrotrans” uredno izvršava sve obaveze prema 75 zaposlenih, podmiruje zakonske obaveze i redovno uplaćuje zakup za korištenje autobuske stanice u Istočnom Sarajevu, kao i dio za njeno investiciono održavanje.

Osim autobuske stanice u Istočnom Sarajevu, koja je poslovala u nultom nivou rentabilnosti, u sastavu “Centrotransa” je i autobuska stanica u Vlasenici sa istim poslovnim rezultatom.

Sladoje kaže da su njihovo loše poslovanje, koje su uzrokovali nelegalni prevoznici, uspjeli da pokriju iz svoje osnovne djelatnosti – prevoz putnika.  Srna

autoprevoznici centrotrans izbor momcilo sladoje poslovanje
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakInovatori ideje pretvorili u posao
Sljedeći članak Siva ekonomija u BiH čini trećinu BDP-a

Povezani članci

Capital teme 62 minute čitanja

Banjalučki „Vodovod“ potonuo u minus od skoro dva miliona KM

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

„Aktiva invest“ ide u potpuno preuzimanje „Krajinapetrola“

22. Maja 2025. — 14:4901 minuta čitanja

Preduzeće „Akitva invest“, u vlasništvu Draženka Gloginjića, namjerava da kupi sve akcije banjalučkog „Krajinapetrola“.

Odvoz smeća u Trebinju poskupljuje za 20 odsto

22. Maja 2025. — 14:28

Energetsko siromaštvo u BiH: EU ulaže milione, domaći stručnjaci nude rješenja

22. Maja 2025. — 13:30

Zbog duga prema IRB-u na dobošu pijaca na Palama

22. Maja 2025. — 12:09

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Portal Capital je član Journalism Trust Inicijative

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti