NJUJORK, Promet u američkim radnjama opada već tri nedjelje, iako je to period s tradicionalno najjačim prometom tokom godine.
Promet u američkim prodavnicama opao je za 3,1 odsto, na 42,7 milijardi dolara u sedmici završenoj u nedjelju, u poređenju sa istom sedmicom prošle godine, navela je kompanija Šopertrek (ShooperTrack) koja prati podatke o prodaji na 40.000 lokacija u SAD.
Promet je u prvoj nedjelji ovog mjeseca opao za 2,9 odsto, a u drugoj za 0,8 odsto.
Ove cifre ne uključuju prodaju preko interneta.
Praznična prodaja je u velikoj mjeri bila razočaravajuća u SAD ove godine, navodi agencija AP i ukazuje da je dvomjesečni period koji počinje 1. novembra važan za prodavce jer tada mogu da ostvare do 40 odsto godišnjeg prometa.
Prodavci su počeli sezonu umjereno optimistički. Međutim poslije jakog početka u novembru – Šopertrek je naveo da je promet bio 3,4 odsto viši u novembru 2013. u odnosu na isti mjesec prošle godine – prodavcima je sve teže da privuku kupce, uprkos velikim popustima i produženim radnim vremenom.
“Decembar je osrednji”, rekao je Bil Martin, suosnivač Šopertreka.
Mnogi prodajni lanci snizili su cijene za 50 odsto, a neki i za 70 odsto, ali ipak kupci su obazrivi, navodi Šopertrek.
Šopertrek procijenjuje da praznični promet u radnjama za sada iznosi 218,4 milijardi dolara, odnosno dva odsto više nego u istom periodu prošle godine, što je za sada ispod prognoze rasta prodaje od 2,4 odsto za taj dvomjesečni period.
Nacionalna federacija maloprodaje, najveća grupa za maloprodaju u SAD, takođe je navela da neće mijenjati svoju prognozu za rast prometa u maloprodaji i preko interneta od 3,9 odsto na 601,1 milijardu dolara.
Međutim ni prodaja preko interneta, koja je bila svijetla tačka u većem dijelu sezone, ne raste očekivanim tempom. Prodaja preko interneta u SAD u periodu od 1. novembra do 15. decembra viša je za 9,0 odsto u odnosu na isti perod prošle godine i iznosi 37,8 milijardi dolara prema raspoloživim podacima firme za proučavanje interneta comScore.
To je ispod 14 odsto rasta koliko je ta firma prognozirala za sezonu.
Konačni podaci o prodaji u sezoni praznika u SAD očekuju se u januaru. Beta