NJUJORK, Američki lanac restorana brze hrane “Mekdonalds” navodi da je u julu evidentirao skroman rast prodaje, budući da je uspjeh u SAD nadoknadio slabije rezultate u drugim dijelovima svijeta.
Najveći svjetski lanac hamburgera navodi da je globalna prodaja porasla za 0,7 odsto u restoranima koji su otvoreni najmanje 13 mjeseci, uključujući rast od 1,6 odsto na domaćem tržištu, prenosi agencija AP.
Akcije “Meka” porasle su jutros za jedan odsto na 99,47 dolara.
Prodaja je smanjena za 1,9 odsto u Evropi, Aziji, Africi i na Bliskom istoku. Izvršni direktor kompanije Don Tompson navodi da se “Mekdonalds” prilagođava lokalnim uslovima, pa na različitim tržištima nudi različite menije i ima duže radno vrijeme.
Budući da su ljudi obazrivi oko potrošnje, “Mek” agresivno promoviše meni po cijeni od jednog dolara i slične akcije da bi privukao kupce. Analitičari su zabrinuti da bi takva strategija mogla negativno da utiče na profit, ali zvaničnici kompanije navode da je žrtva neophodna da bi se zadržale mušterije, odnosno da bi se njihov broj povećao na duži rok. Tanjug