PRAG, Vodeći češki proizvođač automobila Škoda je povećala u prvom tromjesečju ove godine prodaju za 25 odsto, na 178.901 vozilo.
Najveća zasluga za osjetan rast prodaje pripada kineskom tržištu, gdje je kupce našlo 42.707 Škodinih automobila, 122 odsto više nego u prva tri mjeseca lani, rekao je portparol firme Jaroslav Černi.
Na tržište Češke isporučeno 13.289 vozila, 2.791 više nego u istom perodu prošle godine, što predstavlja tržišni udio od 33,4 odsto. Ukupno je u srednjoj Evropi prodato 13 odsto više Škodinih vozila – 27.995, a pored domaćeg tržišta, snažan rast prodaje zabilježen je i u Poljskoj.
Za isti procenat – 13 odsto, povećana je prodaja i u zapadnoj Evropi, a ukoliko bi iz te statistike bila izuzeta Njemačka, rast bi bio čak 43 procenta. “Nemačka je i dalje najjače tržište zapadnoevropskog regiona, ali je u odnosu na prošlu godinu pretrpjela osjetan pad”, objasno je Černi.
U tom regionu su izuzetni rezultati postignuti u Velikoj Britaniji, gdje je prodato 11.704 vozila, čak 72 odsto više nego lani. Povećane su isporuke i u Španiju, Portugal i Norvešku. Tanjug