BERLIN, Rukovodstvo “Folksvagen” je nezadovoljno zbog sve agresivnije konkurencije koju njegovim vozilima pravi češka “Škoda”, koja je, inače, sastavni dio koncerna VW.
Prema pisanju njemačkog nedeljnika “Špigel”, to je i jedan od razloga što pedesetdevetogodišnji direktor “Škode” Rajnhard Jung odlazi “u penziju”.
Njemački automobilski gigant je 1991. godine kupio “Škodu” sa ciljem da za “Folksvagen” proizvodi cjenovno dostupnija vozila niže klase.
Umjesto toga “Škoda” sada i svojim luksuznim modelom ozbiljno konkuriše vodećem “folksvagenovom” modelu u srednjoj klasi – “pasatu”.
Dvoboji firminih rivala – “pola” i “fabije”, “golfa” i “oktavije” dostigao je vrhunac u međusobnoj konkurenciji “pasata” i škodinog “superba”, pri čemu u nekim slučajevima “Škoda” pobjeđuje svog njemačkog rivala, konstatuje “Špigel”.
Predsjednik upravnog odbora “Folksvagena” Martin Vinterkorn se, prema nedeljniku, naljutio, kada je uticajni auto magazin “Auto Bild” objavio uporedni test, koji je “škodu superb” stavio ispred “folksvagen pasata”.
“Jednostavno dobijate za svoje pare mnogo više opreme i više prostora”, ocijenio je “Auto Bild”.
Urednici čaosopisa su, takođe, utvrdili da postoji “jedva neka” razlika u kvalitetu, a “škoda” je u Njemačkoj nekoliko hiljada evra jeftinija. “Škoda auto”, ipak, više ne ostvaruje takav profit koji bi, prema “Špigelu” mogao da kompenzuje gubitak “Folksvagena”.
Prošla su vremena, kako se ističe u tom tekstu, kada je “Škoda” svojim ogromnim profitom punila blagajne koncerna. Dok je ranije operativni profit “Škode” premašivao devet odsto prometa, za prošlu godinu je to samo 2,8 odsto.
Prodaja “Škode” je opala sa 626.000 vozila 2008. godine, na 552.000 lane. Promet je opao za 11,7 odsto, na 7,1 milijardi evra, na šta posebno utiče jačanje češke valute – krune i rast plata zaposlenih u fabrici u Mladoj Boleslavi, koji poskupljuju proizvodnju u Češkoj.
U internom poređenju fabrika u okviru koncerna VW – “Škoda” neće dugo ostati na vrhu, navodi se u tekstu “Špigela”.
Kvalitet izrade je i dalje dobar, ali troškovi su znatno povećani. I zbog toga “Folksvagen” ne planira da svoj novi mali porodični automobil proizvodi u Češkoj, nego u Slovačkoj, piše taj list.
Pretpostavlja se, zato, da će zadatak budućeg direktora “Škode” Vinfrida Valanda, dosadašnjeg rukovodioca filijale u Kini, koji će od jeseni zamjeniti Rajnharda Junga, biti da smanji troškove češke fabrike.
Pravac ka tome je, kako se navodi, pokazao sam glavni šef Vinterkorn izjavom da svaka marka automobila u okviru “Folskvagena” može da radi šta hoće, ali da to ne smije da ugrozi neke druge brendove koncerna.
To bi trebalo da znači i povratak “škode” u sjenku “Folksvagena”, što će se vidjeti u trećoj generaciji “superba”, koji će biti manji od postojećeg modela i imaće manje opreme koja ga je na testu stavila ispred sestrinskog “pasata”, procjenjuje “Špigel”.
U okviru najveće njemačke automobilske industrije “Folksvagen” posluju robne marke “Audi”, “Seat”, “Bentli” i “Škoda”, pri čemu je taj automobilski gigant istovremeno i najveći akcionar u dva najveća evropska proizvođača kamiona, njemačkom MAN-u i švedskoj “Skaniji.”
“Folksvagen” je, takođe, pruzeo lani 49,9 procenata akcija u “Poršeu” i planira da u cjelini preuzme tog legendarnog njemačkog proizvođača luksuznih sportskih automobila. Tanjug
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Ovo miriše na poskupljenje škodinih modela vozila.