STOKHOLM , Izvršni direktor švedskog proizvođača “Skanija” Lejf Ostling izjavio je da eventualno udruživanje sa njemačkim MAN-om ne bi doprinjelo značajnijem smanjivanju troškova u dvijema kompanijama, jer ima malo potencijala za udruženo djelovanje.
Komentarišući procjene da bi udruživanje “Skanije” sa njemačkim proizvođačem kamiona moglo da donese uštede od oko milijardu dolara, Ostling je ocijenio da bi bilo “nerealno” da se tako nešto očekuje “u jednom kraćem periodu”, navodi “Velt am zontag” u najnovijem internet izdanju.
Analitičari pretpostavljaju da predsjednik “Folksvagenovog” (VW) nadzornog odbora Ferdinand Pih priprema sporazum o saradnji između MAN-a i “Skanije” i da želi da obe kompanije objedni u holding za izradu komercijalnih vozila, pod upravom “Folksvagena”, prenosi agencija Blumberg.
“Folksvagen” drži 70 procenata glasačkih prava u “Skaniji” i 29,9 odsto u MAN-u, dok MAN poseduje 17 odsto procenata “Skanije”.
Sredinom decembra “Zidojče cajtung” je objavio da će “Folksvagen”, najveći evropski proizvođač automobila, najvjerovatnije izaći sa ponudom za potpuno preuzimanje kompanije MAN, gigantskog proizvođača kamiona i autobusa.
“Ponuda će stići,” kazao je jedan od direktor MAN-a koji je želio da ostane anoniman.
Predsjednik “Folksvagena” Pih, koji je takođe i šef MAN-a, već nekoliko puta ove godine je demantovao da pokušava da oživi stari plan o udruživanju tri najveća evropska proizvođača kamiona, MAN-a, švedske “Skanije” i “Folksvagena”.
Pih je ranije tvrdio da bi udruživanje “Folksvagena”, MAN-a i “Skanije” moglo da obezbjedi oko milijardu dolara ušteda i zajedničke dobiti.