SARAJEVO – Glavni izvozni adut BiH su sjedala, a posebno za automobilsku industriju, pokazuje statistika o spoljnotrgovinskoj razmjeni u prvih devet mjeseci ove godine.
Vrijednost izvezenih sjedala dostigla je u ovom periodu 514,42 miliona KM, a čak 374,5 miliona KM odnosi se na automobilska koja su završila uglavnom u pogonima u Njemačkoj, Španiji i Turskoj. U ovim zemljama nalaze se pogoni najvećih svjetskih automobilskih kompanija sa kojima su domaće firme ugovorile isporuke sjedala.
U analizi spoljnotrgovinske razmjene, koju je usvojio Savjet ministara BiH, navedeno je da izvoz sjedala bilježi rast od pet odsto u odnosu na devet mjeseci prošle godine.
„Najznačajnije izvozno tržište je Njemačka na koje smo izvezli sjedala u vrijednosti od 189,9 miliona KM, a slijedi Španija sa 89,4 miliona KM. Značajan je i izvoz na tržište Turske u koju je otišla ova roba vrednija od 22,1 miliona KM“, istakli su u Spoljnotrgovinskoj komori.
Jedan od regionalnih lidera i vodeća kompanija u izvozu u ovoj oblasti je Prevent grupacija, koja proizvodi presvlake za auto-industriju.
„Godišnje u našim pogonima proizvedemo dva miliona garnitura autopresvlaka za vodeće svjetske brendove kao što su Folksvagen, Ford, Opel, BMW, Nissan, PSA grupa i druge. Najveći izvoz ostvarujemo na tržište Njemačke, Austrije, Francuske, Španije i Turske. Pored autopresvlaka, vodeći smo proizvođač plastičnih i metalnih komponenti za autoindustriju pa se tako godišnje iz Preventa opremi pet miliona vozila u Evropi“, naveli su u Prevent grupaciji.
Pored sjedišta za automobilsku industriju, BiH ostvaruje i solidan izvoz tapaciranih i sjedala sa drvenim okvirima čija je vrijednost u prva tri ovogodišnja kvartala dostigla 117,1 milion, dok je u sektoru vrtnih sjedala izvoz iznosio 19,4 miliona KM.
Na drugom mjestu proizvoda koji su imali najveće učešće u izvozu nalazi se električna energija, dok proizvodi iz kategorije obrađeno drvo zauzimaju treće mjesto na izvoznoj listi. Glas Srpske