BEOGRAD, Sistem za automatizovano vođenje stečajeva i elektronsko izveštavanje u Srbiji (ERS) počeo je danas da radi. ERS omogućava standardizaciju rada stečajnih upravnika, olakšava i ubrzava vođenje stečajeva.
Ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić izjavio je povodom puštanja u rad ERS-a da će taj sistem skratiti i ubrzati vođenja stečajnog postupka.
Direktorka Agencije za licenciranje stečajnih upravnika Vesna Gaćeša izjavila je danas da će novi sistem omogućiti da se izvještaji stečajnih upravnika dostavljaju agenciji elektornskim putem.
Ona je kazala da ERS predstavlja prvi i jedinstven informacioni sistem u ovom dijelu Evrope, namjenjen stečajnim upravnicima.
“Sistemu se pristupa preko interneta, a njegovo korišćenje značajno štedi vrijeme koje stečajni upravnici troše na administrativno-birokratsker aktivnosti”, kazala je Gaćeša.
Na taj način stečajnim upravnicima je omogućeno da se više posvete radu koji zahtjeva poslovno-menadžerske sposobnosti.
Direktor misije USAID Majkl Harvi rekao je da je do sada mnogo urađeno u oblasti poboljšanja efikasnosti vođenja stečaja u Srbiji i dodao da je ostalo još posla da bi se on doveo na najviši nivo.
Prema njegovim riječima taj postupak se mora sprovesti na pravilan način, da bi se spasilo što više firmi.
“Ukoliko se to bude uradilo na najbolji način, Srbija će biti pravo mjesto za domaće i strane investicije, a zemlja će moći da uđe u Evropsku uniju kao ravnopravan partner”, rekao je Harvi.
Danas je oko 400 licenciranih stečajnih upravnika dobilo sertifikate za završenu obuku za rad u ERS sistemu.
Prema podacima Agencije za ličenciranje program razvoja tog sistema i oprema su koštali 420.000 dolara.
Uvodnjenje programa ERS je pomogao Program USAID za reformu stečajnog i izvršnog postupka (BES).