FRANKFURT, Sindikati zaposlenih u njemačkom “Opelu”, filijali američkog “Dženeral motorsa”, glasaće protiv bilo kakvog plana kojim bi se odobrilo zatvaranje fabrika.
Takav prijedlog biće ponuđen u srijedu odboru direktora kompanije, prenijele su agencije.
Uprava kompanije, u okviru srednjoročnog plana razvoja posrnulog “Opela”, predložiće sindikatima da se izjasne o sudbini dvije fabrike, u Njemačkoj i Britaniji.
Sindikalni lideri, međutim, upozorili su da menadžment mora jasno da kaže da odbija javne špekulacije povodom zatvaranja fabrika i da održi hitan interni razgovor kako bi se spriječila dalja moguća šteta kompaniji “Opel/Voksol”.
Američki GM na poslovima u Evropi izgubio je milijarde dolara u posljednjih desetak godina i pokušava da zatvaranjem dva pogona i uštedama ponovo uspostavi profitabilnost kompanije na tom tržištu.
Predsjednik GM-a za Evropu Karl-Fridrih Štrake izjavio je njemačkim medijima da “zatvaranje fabrika nije na dnevnom redu.” On je kazao da GM planira da zadrži sve “Opel/Voksolove” fabrike do 2014 godine, ali da “nije tajna” da se traga za svim rješenjima kako bi kompanija postala profitabilna.
GM će tražiti i druge načine da popravi poslovanje u Evropi, rekao je Štrake dnevniku “Bild”. Među tim prijedlozima se nalazi i moguća rezvizija plata i primanja zaposlenih, piše list.
Štrake je naglasio da su “lažni medijski izvještaji” po kojima će nadzorni odbor “Opela” u srijedu razmotriti plan zatvaranja fabrika u Bohumu, u Njemačkoj i u Elesmer portu u Engleskoj. Štrake je ponovio da postoji sporazum sa matičnom kompanijom GM koji garantuje da će fabrike ostati u životu do kraja 2014 i dodao da je taj dogovor “još na snazi.”
Direkcija “Opela” uložila je 11 miliajrdi evra u nove proizvode koji bi trebalo da se pojave na tržištu do 2014. godine. Čuvena robna marka takođe pokušava da proširi prodaju na tržištima kao što su Kina, Australija i Izrael.
U fabrici u Bohumu se izrađuju tri značajna modela za “Opel”, kompaktni automobil “astra”, zatim “zafira” i minivan “turer.”
Pad prodaje kola u Evropi teško je pogodio “Opel”. Za dva mjeseca ove godine, isporuke u zemljama Evropske unije su pale 19,9 odsto, na oko 116.000 komada, u odnosu na isti period 2011. Udio “Opela” u regionu spao je na šest, sa 6,9 procenata u tom periodu, dok je GM lani u Evropi izgubio 747 miliona dolara. Tanjug