BEOGRAD, Kamioni kompanije „Dong feng“ iz Kine, evropskog izgleda i sa „evro 5” motorima, vjerovatno će krajem godine da se sklapaju u pribojskom FAP-u.
Predviđena je isporuka šest različitih modela kamiona iz te firme u Priboj, od kojih prvi model, kao dokaz ozbiljne kineske zainteresovanosti za ovaj posao, već putuje brodom ka Srbiji.
Posljednjih mjeseci traju intenzivni razgovori predstavnika „Dong fenga“ i FAP-a o poslovno-tehničkoj saradnji, prema Akcionom planu na koji su saglasnost dali Ministarstvo ekonomije i ministar Mlađan Dinkić, potvrdio je mr Mirko Stojović, generalni direktor pribojske „FAP korporacije“.
“Tri različite kineske delegacije u poslednje vreme boravile su u FAP-u. Te timove činili su predstavnici rukovodstva kompanije „Dong feng“, koja godišnje proizvodi 1.300.000 vozila od čega 300.000 kamiona, i stručnjaci za različite oblasti. Razgovora se o isporuci šest tipova njihovih kamiona čije bi sklapanje počelo u Priboju u poslednjem kvartalu ove godine, po principu CKD montaže. Istovremeno, oni počinju ispitivanje i tržišta na kojima su vozila FAP-a tradicionalno prisutna: tržište jugoistočne Evrope, Rusije, arapskih i afričkih zemalja, kako bi tih šest modela tu ponudili”, objelodanjuje suštinu razgovora Mirko Stojović.
Direktor FAP-a navodi i da su Kinezi obećali da će moći da proizvode tipove vozila sa “evro 5” motorima koji će zadovoljiti evropske propise, što je uslov za plasman na evropsko tržište.
“Radiće ih po ugledu na engleske „kamins“ motore. I kabine kamiona „Dong fenga“, na osnovu uvida u prospektni materijal, dizajnirane su po ugledu na evropska teretna vozila, u duhu savremenih rešenja proizvođača iz Evrope”, navodi Stojović.
Prema njegovim riječima, sadašnje stanje u FAP-u nije prepreka za Kineze da uđu u ovaj posao, ono zadovoljava njihove početne potrebe.
O mogućoj godišnjoj proizvodnji i investicionim ulaganjima u obnavljanje opreme tek će biti riječi, mada u razgovorima predstavnici „Dong fenga“ pominju količinu od nekoliko hiljada kamiona koji bi se u Priboju sklapali.
“Stvari, dakle, idu svojim tokom i mi se nadamo pozitivnom ishodu. A upravo je ova poslovno-tehnička saradnja preduslov za razgovore o privatizaciji FAP-a”, napominje Mirko Stojović. Politika
4 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Tesko se nama ako Srbija ozivi!!!
Mensure objasni svoju izjavu.
Mensur, jedan od rijetkih koji se potpise imenom i prezimenom. Netko se krije iza tog laznog imena pa glumi budalu ovdje.
Ljudi FAP se bori, odma Vi na politiku.
Da uspiju pola od navedenog, to ce biti sigurno uspijeh za masinsku industriju u Srbiji pa i u regionu !