BEOGRAD, Cilj Srbije je povećanje kapaciteta i podsticanje izvoza poljoprivredno-prehrambenih proizvoda ne samo na rusko, već i na ostala tržišta širom svijeta, izjavio je danas ministar privrede Željko Sertić.
Sertić, koji boravi u Moskvi na 23. Međunarodnom sajmu hrane “World food”, rekao je da je posao države da obezbijedi izvoz za svoje proizvođače na svim vodećim svjetskim tržištima, te da je to naročito važno u trenutku kada je Evropska unija uvela sankcije Rusiji, a Rusija odgovorila kontrasankcijama.
“Ukoliko te sankcije potraju, pa kompanije iz EU ne budu mogle da plasiraju svoje proizvode na rusko trzište, jedan dio njihovih proizvoda biće plasiran na drugim destinacijama, a ostatak na prostoru EU. Postoji opasnost da cijena tih proizvoda bude niža nego sada, pa je pitanje da li će naši proizvođači moći da isporučuju robu u EU po ugovorenim cijenama”, objasnio je on.
Zato su, kako je naveo, Srbiji važna i druga tržišta, kao što su Bliski istok, Rusija, Turska, tačnije sve one zemlje “gdje smo do sada već izvozili, ali gdje postoji mogućnost da povećamo izvoz”.
O moskovskom sajmu, Sertić kaže da su već tokom prvog dana potencijali ponude i zahtjevi partnera veliki i da prevazilaze kapacitete onoga što trenutno Srbija može da ponudi.
“Srbija nikada do sada nije bila predstavljena ovako na jednom sajmu kako je to danas urađeno u Moskvi. Naš cilj je da predstavimo na najbolji mogući način potencijale i sve mjere koje sprovodimo u procesima podrške prehrambenoj industriji”, istakao je ministar.
Inače, na ovom sajmu, dodao je, učestvuje 1.600 izlagača iz 76 zemalja svijeta, od kojih su 22 kompanije iz Srbije zajedno sa najvećim prioizvođačima pića, vina, konditorskih i mesnih proizvoda. Tanjug