OSEČINA, Ministar pravde i državne uprave Srbije Nikola Selaković danas je otvorio Sajam šljiva u Osečini, ističući da ta manifestacija može da bude poučna i za mnoga druga mala mjesta, jer je varošica uspjela za samo osam godina da izgradi moderan i nov imidž i identitet kao gradić šljiva.
“Suva šljiva je proizvod kojim se Srbija probijala u svijetu prije više od jednog vijeka. Najveći naši izvozni poslovi još prije sto godina pravljeni su upravo sa ovim proizvodom i sa ovih prostora”, istakao je Selaković, saopštilo je Ministarstvo pravde i državne uprave.
On je sa žaljenjem konstatovao da se iz tog kraja najviše izveze suvo ili sirovo voća, a najmanje prerađeni proizvodi.
“Zato je možda ovo prava prilika da insistiramo upravo na prerađivačkoj industriji, gdje je dodata vrijednost mnogo veća i gdje će prihodi od izvoza za našu privredu i cjelokupnu našu državu biti mnogo veći”, istakao je Selaković.
Tradicija, primjetio je ministar pravde, sa sobom ne donosi samo nešto što je staro ili samo sjećanje na prošlost, već može da ukazuje na nešto što može da bude jedan od simbola modernizacije i razvoja.
Na Sajmu šljiva će se do 1. septembra, predstaviti više od 120 izlagača iz zemlje i regiona. Pored domaćih izlagača najavljeno je učešće proizvođača šljive iz Slovenije, Makedonije, Crne Gore, Hrvatske, Bosne i Hercegovine.
Cilj sajma je promicija i afirmacija šlive i proizvoda od ovog voća kao prepoznatljivog srpskog proizvoda.
Osečina u zapadnoj Srbiji najpoznatija je po uzgajanju i preradi šljiva i proizvoda od tog voće, ima više od milion stabala šljive, veliki broj sušara i pogona za dopremu šljive.
Sajam šljiva u Osečini do sada je plasirao četiri svoja proizvoda – pekmez od šljiva, šljivin kolač, karaban (kolač koji se pravi od suvih šljiva, oraha i meda) i šljivovicu.
Organizatori ove privredno-turističke i kulturno-zabavne manifestacije su Opština Osečina u saradnji sa Turističkom organizacijom “Podgorina”, a uz podršku resornih ministarstava Vlade Srbije. Tanjug