BANJA LUKA, Međunarodna agencija Brand Finance je objavila rang listu vodećih brendova za 2018. godinu. Proglašenjem Sberbank, po prvi put je jedan ruski bankarski brend prepoznat kao najjači bankarski brend na svijetu.
Kao i prethodne godine, Sberbank je još jednom prepoznata za najjači i najvrijedniji brend u Rusiji, kao i Centralnoj i Istočnoj Evropi. Tokom prethodne godine, indeks vrijednosti Sberbank brenda je porastao sa 90 na 93 poena, dok je vrijednost ovog Brenda porasla sa US$11.6 milijardi na US$12.4 milijardi u 2018. godini.
Predsjednik Uprave i Izvršnog odbora Sberbank Rusija, Herman Gref : “Po prvi put, ikada, jedan ruski bankarski brend se nalazi na vrhu Brand Finance vodećeg globalnog rejtinga. Činjenica da profesionalna zajednica ima tako visoko mišljenje o nama, zasluga je tima koji svakodnevno radi na tome da Sberbank bude jedna od najbojih svjetskih kompanija. Mnoge inovacije i tehnologije su razvijene i implementirane unutar Sberbank. Sada se upravo te inovacije koriste u svakodnevnom radu banaka i kompanija širom svijeta. Globalno liderstvo nam takođe pokazuje da smo izabrali pravu strategiju – strategiju fokusiranu na tehnološko liderstvo i razvoj ekosistema proizvoda i usluga, kako bismo klijentima obezbjedili potpunu paletu finansijskih i nefinansijskih usluga za sve životne situacije.”
Inovativne usluge Sberbanke postavljaju trendove u različitim oblastima života.
Na primjer: Sberbank je prva, kao novinu na ruskom tržištu, uvela instant transfer novca putem mobilnog telefona. Danas je Sberbank lider na ruskom tržištu u smislu obima P2P prenosa. U 2018. godini Sberbank se našla na šestom mjestu na svijetu po broju akvizitora i proglašena je najvećem ruskim akvizitorom (prema izvještaju Nilson) sa više od 1,7 miliona POS terminala i 15 miliona mjesečnih plaćanja javnim prenosima karticama putem akvizitorske mreže banke. Sberbank je takođe vodeća u smislu udjela u NFC plaćanja.
Predsjednik Uprave Brand Finance: “Visok nivo usmjerenosti Sberbank prema klijentima i široka paleta finansijskih proizvoda kreira sigurnost u brend, što na duže staze rezultuje dugovječnim poslovnim odnosima sa klijentima. Bez konkurencije, unutar Rusije, Sberbank ima živu interakciju sa klijentima, razvija proizvode i širi domete svog sistema.”
Dobre poslovne performance doprinose povećanju vrijednosti Brenda Sberbank, ali, pad vrijednosti valute doprinio je smanjenju vrijednosti Brenda Banke. Brand Finance izračunava vrijednost Brenda korištenjem 19 faktora, kao što su: ulaganje u brend, rasprostranjenost brenda, učinak, procenat zaposlenih, korporativna reputacija itd.Zajedno sa prihodima, snaga Brenda je ključna u procjeni popularnosti Brenda i njegovoj vrijednosti. Brand Finance rang lista je usklađena sa ISO 10688.
Za uvid u kompletan izvještaj i metodologiju izrade, molimo da posjetite sajt: www.brandfinance.com
PR