NJUJORK, Karlos Slim je meksički biznismen uglavnom usmjeren na telekomunikacionu industriju i prema računici američkog časopisa “Forbs” najbogatiji je čovjek na svijetu.
Kao i svaki drugi čovjek, Slim se suočio sa mnogo promašaja i razočarenja.
Otac mu je umro kada mu je bilo samo 13 godina i morao je mnogo da radi, prihvatajući poslove na satnicu kako bi sakupio dovoljno novca da bi mogao da završi školu.
Karlos je mnogo radio i podnio je velike žrtve dok nije došao do pozicije na kojoj se nalazi sada. Ove navike su mu pomogle na putu ka uspjehu:
1) INTUICIJA
Karlos Slim ima tu vještinu da zna kada da se upusti u neki posao, a kada ne. Postao je milijarder nakon ekonomskog sloma 1982. kada je jeftino investirao u projekte koji će kasnije dostići veliku vrijednost. Vjerovao je u svoju zemlju onda kada su se drugi meksički investitori oslobađali svog kapitala. Kada se ekonomska situacija popravila, Slimovo bogatstvo je uvećano, a prihod ubrzan.
2) BRZO UČENJE
Karlosov otac, Hulijan Slim, naučio je svoju djecu kako da upravljaju svojim novcem. Govorio im je da bilježe sve svoje prihode i troškove još dok su bili veoma mali. Karlos Slim je učio veoma brzo i sa 12 godina ostavio je svoj prvi ušteđeni novac u banku.
3) ŠTEDLJIVOST
Karlos i njegova porodica živjeli su skromno na početku njegove karijere. Investirao je zarađeni novac u širenje posla, umjesto da ga potroši na brza kola i ogromne kuće, kao što bi većina ljudi učinila. Zbog toga i ne čudi mnogo što danas posjeduje toliko bogatstvo.
4) BRIGA O PORODICI
Naziv njegove kompanije, ‚‚Grupo Karso”, formiran je od kombinacije prvih slova njegovog imena i imena njegove pokojne žene: Karlos i Somaja. On voli svoju porodicu, poštuje ih i svaki slobodan trenutak provodi sa njima. Njegova porodica i dalje je na okupu za večeru ponedjeljkom.
5) KREATIVNOST
Kada je Slimova kompanija kupila ‚‚Telefonos de Meksiko” (‚‚Telemaks”), Slim je došao na ideju kako da građanima olakša tešku ekonomsku situaciju u Meksiku: prodavao je mobilne telefone sa pripejd servisom i, umjesto da korisnici dobijaju račun na kraju mjeseca, bilo im je omogućeno da unaprijed uplate iznos koji im je potreban. Ta usluga je danas dostupna širom svijeta. Od kada je to uveo, broj korisnika se u narednih 15 godina povećavao svake godine za 66 odsto. Njegova kompanija je sada najveći mobilni operater u Južnoj Americi.
6) ULAGANJE NA VIŠE MJESTA
Karlos Slim je do sada uložio novac u nekretnine, u kompaniju koja proizvodi građevinske mašine i materijal, u rudnike, u proizvodnju duvana, u maloprodajne objekte i telekomunikacije i sve to ga je učinilo bogatim i poznatim. Ovo potvrđuje izreku koja kaže da ‚‚ne treba sva jaja staviti u jednu korpu”.
7) MILOSRĐE
Slim je darežljiv. Dao je mnogo novca dobrotvornim organizacijama, a ima i sopstvenu fondaciju, koja se bavi razvijanjem kapitala Meksikanaca kroz programe obuke i treninga. Pored zalaganja da se poboljšaju zdravlje i ishrana ugroženih, obezbijedio je i novac za školarinu stotinama studenata. Blic