Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Nakon pisanja CAPITALA Dodik traži povlačenje suludog zakona

    25. Decembra 2025. — 20:55

    Vraćene registarske tablice uništava kako ko hoće

    25. Decembra 2025. — 15:51

    Od sljedeće godine ni na krmokolj bez doprinosa

    25. Decembra 2025. — 12:18

    Tužilaštvo dvije i po godine istražuje sumnjive nabavke OC „Jahorina“  

    25. Decembra 2025. — 11:55
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41

    RiTE Gacko ide u trodnevni zastoj

    24. Decembra 2025. — 16:00

    Potrošačka korpa i dalje veća od polovine prosječne plate

    26. Decembra 2025. — 08:33

    ERS dokapitalizovao RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima

    24. Decembra 2025. — 12:42

    BiH dobija nove novčanice

    24. Decembra 2025. — 09:56

    Vlada uvodi novi parafiskalni namet privrednicima

    22. Decembra 2025. — 13:21

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Republiku Srpsku tokom deset mjeseci ove godine posjetilo 442.353 turista

    26. Decembra 2025. — 10:33

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Savjet ministara BiH u ponedjeljak o suspenziji carinskih stopa

    26. Decembra 2025. — 11:13

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Singapur i dalje ima najmoćniji pasoš

    24. Decembra 2025. — 10:45

    U Estoniji će robot određivati poreske dugove

    22. Decembra 2025. — 12:40

    Hoće li Mercator ostati bez svog čuvenog logotipa?

    22. Decembra 2025. — 09:35

    Na 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

    21. Decembra 2025. — 16:10

    Dolar u padu: Očekuje ga najgora godina od 2017.

    26. Decembra 2025. — 09:03

    Dolar u padu: Očekuje ga najgora godina od 2017.

    25. Decembra 2025. — 09:45

    Zašto cijene bakra rastu?

    25. Decembra 2025. — 08:59

    Američka ekonomija porasla najjače u dvije godine

    24. Decembra 2025. — 11:27
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Savanović: Dostići evropski nivo željezničkog saobraćaja

Savanović: Dostići evropski nivo željezničkog saobraćaja

capital.bacapital.ba17. Januara 2013. — 12:255 komentara3 minute čitanja

zrsBANJALUKA, Cilj “Željeznica Republike Srpske” /ŽRS/ jeste dostizanje evropskog niva u željezničkom saobraćaju, naglasio je generalni direktor ovog preduzeća Dragan Savanović.

Savanović je rekao da rješenje za ŽRS dijelom leži i u samom preduzeću, gdje je potrebna bolja organizacija i veća efikasnost.

“Ali i da se njen glavni konkurent, drumski saobraćaj, svede na to da kreću sa iste pozicije i da imaju jednake uslove za tržišnu utakmicu, pa ćemo vidjeti ko je bolji”, smatra Savanović.

On je dodao da je u Evropi trend da država gradi i održava pruge, da ih obnavlja, modernizuje, a korisnik plaća pristupni put, kao što i korisnici druma plaćaju drumarinu.

Savanović smatra da bi i “Željeznice” kao prevoznici trebali plaćati korišćenje pruge, što bi dovelo do konkurentosti drumskom saobraćaju.

On je napomenuo da je posljednjih dvadesetak godina na prostoru cijele BiH i Srpske uloženo vrlo malo u željeznički saobraćaj.

“U odnosu na to koliko u modernizaciju željezničkog saobraćaja ulažu evropske zemlje, mi možemo biti i sretni kakvo je stanje u ŽRS, jer se malo ulaže u njihovo održavanje, remont, modernizaciju, nabavku novih sredstava”, istakao je Savanović novinarima u Banjaluci.

On je dodao da Srpska godišnje izdvaja 25 miliona KM granta za održavanje željezničke infrastrukture, od čega 2,8 miliona ide na subvenciju putničkog saobraćaja.

“To nisu dovoljna sredstva. Kada bi bilo duplo više sredstava možda bi bilo dovoljno da se redovno održavaju pruga, pružna postrojenja i da se subvencioniše putnički saobraćaj. Remont, modernizacija i izgradnja novih pruga uvijek je finansirala Vlada, kao vlasnik, tako što je mnogo više ulagala, jer je remont ove pruge zadnji put bio krajem sedamdesetih godina prošlog vijeka”, rekao je Savanović.

On je,na svečanosti obilježavanja 140 godina od izgradnje prve željezničke pruge na području današnje Republike Srpske i BiH i polaska prvog voza na relaciji Banjaluka – Dobrljin, rekao da je pruga iste dužine kao i prije 140 godina, te, nažalost, nije puno modernija.

Banjalučki gradonačelnik Slobodan Gavranović istakao je da izgradnja ove pruge prije 140 godina nije bila slučajna, jer je Banjaluka i tada bila centar dešavanja, kada su preko ovog grada povezana sjedišta dva carstva – turskog i austrougarskog.

On je izrazio očekivanje da se “Željeznice” mogu osavremeniti i staviti u funkciju privrednog razvoja, te dodao da grad Banjaluka nema veliki manevarski prostor da ubrza njihov razvoj, ali će dati podršku naporima ljudi da osposobe ovo preduzeće.

Poklon “Željeznicama Republike Srpske” povodom ovog jubileja uručio je i generalni direktor “Željeznica Srbije” Dragoljub Simonović.

Čestitku “Željeznicama” uputili su i predsjednik Republike Srpske Milorad Dodik i predsjednik Narodne skupštine Igor Radojičić.

Prigodan kulturno-umjetnički program obilježio je nastup KUD “Piskavica”, CKUDM “Veselin Masleša” i ansambla Zdravka Ćosića.

Manifestaciji su prisustvovali potpredsjednik Republike Srpske Emil Vlajki, pomoćnik ministra saobraćaja i veza Nataša Kostić, radnici “Željeznica”, te predstavnici kulturnog i javnog života.

Nakon programa, sa banjalučke željezničke stanice u 12.21 časova put Dobrljina krenuo je voz koji će se usput zaustaviti na stanicama u Prijedoru i Novom Gradu.

Prema istorijskim navodima, na pruzi Banjaluka – Dobrljin, na današnji dan 1873. godine, pokrenute su željezničke linije za putnike. Pruga je završena 23. decembra 1872. godine, a svečanost povodom njene izgradnje održana je 5. januara naredne godine za tadašnju tursku vlast i ugledne građane.

Prva željeznička pruga u BiH, od Banjaluke do Dobrljina, bila je normalnog kolosijeka /1.435 mm/ i na toj dionici nalazilo se 13 mostova. Pruga je doživjela procvat tek dolaskom austro-ugarske vlasti, posebno spajanjem sa Siskom i Dobojem.

“Željeznice Republike Srpske” danas zapošljavaju 3.443 radnika. Srna

dragan savanovic emil vlajki natasa kostic slobodan gavranovic top vazno zrs
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakKovačević i Teodoresku o mogućnostima saradnje
Sljedeći članak Usvojen Nacrt strategije bezbjednosti saobraćaja 2013-2022. godine

Povezani članci

NOVOSTI 02 minute čitanja

Savjet ministara BiH u ponedjeljak o suspenziji carinskih stopa

NOVOSTI 01 minuta čitanja

Republiku Srpsku tokom deset mjeseci ove godine posjetilo 442.353 turista

5 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

  1. dragan 17. Januara 2013. 20:38

    da ima manje po kancelariama ekonomista i pravnika koji ne sluze nikom samo sluze svom djepu da za svoj nerad dobiju dobru platu nebi zeljeznice bile u minusu.

    Odgovori
  2. bosman 17. Januara 2013. 22:27

    Dragane, vidi se da si iz sela Brezičani kod Prijedora!

    Odgovori
  3. Franko 18. Januara 2013. 14:28

    Pusti snovi i neostvarene zelje direktora brzih pruga.

    Odgovori
  4. Zeljeznicar 18. Januara 2013. 15:01

    Mislim da nigdje u RS nema toliko viska zaposlenih kao sto ima na zeljeznicama. Nije samo visak ljudi po kancelarijama, nego u svim drugim segmentima. Brat bratu, ne bi trebalo tu da radi vise 500 ljudi.

    Hrvatske zeljeznice otpustaju.

    http://www.hznet.hr/odrzana-konferencija-za-novinare-restrukturiranje

    Broj zaposlenih po kilometru pruge iznosi 2,5, dok taj broj u Zapadnoj Europi iznosi 1, ali uz ulaganja taj broj možemo na manje od dva. Svime time podići ćemo razinu usluge i konkurentnost HŽ Infrastrukture, kao i razinu kvalitete te povećati voznu brzinu, a time bi se na troškovima uštedjelo 150 milijuna kuna. .

    Odgovori
  5. Zeljeznicar 18. Januara 2013. 15:04

    U Hrvatskoj, broj zaposlenih po kilometru pruge je 2.5, u Zapadnoj Evropi broj zaposlenih po kilometru pruge iznosi 1 a Republika Srpska ima 418 kilometara pruge, a broj zaposlenih je 3662 covjeka, sto znaci da ima 8.8 zaposlenih po kilometru pruge.

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Nakon pisanja CAPITALA Dodik traži povlačenje suludog zakona

25. Decembra 2025. — 20:5572 minute čitanja

Milorad Dodik zatražio je od vršioca dužnosti predsjednika Republike Srpske Ane Trišić Babić da ne potpisuje ukaz o proglašenju Zakona

Vraćene registarske tablice uništava kako ko hoće

25. Decembra 2025. — 15:51

Od sljedeće godine ni na krmokolj bez doprinosa

25. Decembra 2025. — 12:18

Tužilaštvo dvije i po godine istražuje sumnjive nabavke OC „Jahorina“  

25. Decembra 2025. — 11:55

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.