OSAKA, Japanski proizvođač elektronike Šarp uvećao je gubitke u tri mjeseca zaključno sa junom, u vrijeme kada prolazi kroz bolnu restrukturu uz slabu prodaju ekrana i pametnih telefona.
Kompanija iz Osake je u prvom poslovnom kvartalu imala gubitak od 33,98 milijardi jena (274 miliona dolara), znatno veći u odnosu na gubitak od 1,79 milijardi jena iz istog perioda lani, prenosi agencija Frans pres.
Šarp je, ipak, zadržao ciljane veličine za ovogodišnji operativni profit od 80 milijardi jena i za prihod od 2,8 biliona jena za 12 mjeseci, zaključno sa martom 2016.
Ranije ove godine, kompanija je saopštila da će smanjiti radnu snagu od 49.000 zaposlenih za 10 odsto, u pokušaju da snizi troškove.
“Šarp jedva preživljava i još je neizvjesno da li će kompanija uspjeti da sprovede planiranu restrukturu, budući da mora da prevaziđe brojne prepreke”, kazao je glavni ekonomista tokijskog istraživačkog centra SMBC, Hiroši Sakai.
Kompanija je u proteklom kvartalu bila pogođena padom prodaje elektronskih uređaja, uključujući LCD televizore, smartfone i prečišćivače vazduha. Tražnja displeja za pametne telefone takođe je smanjena.
Kompanija je navela da planira da proda sjedište u Osaki, smanji plate i pokrene drastičan program rezanja troškova uz emisiju novih akcija vrijednih 200 milijardi jena. Tanjug