BEOGRAD, Bivši direktor „Željeznica Srbije” Milanko Šarančić tvrdi da je afera za koju ga tereti sindikat „Želvoza”,jedan od boljih poslova srpske željeznice.
Milanko Šarančić, nekadašnji prvi čovjek Željeznica Srbije, mogao bi uskoro da se nađe na optuženičkoj klupi zbog malverzacija u ovom preduzeću.
Šarančić tvrdi da nije upoznat sa elementima krivične prijave i smatra da su eventualne malverzacije na srpskoj željeznici mogle postojati neposredno pred njegov dolazak na mjesto direktora ŽS.
“Za sve što sam uradio kao direktor, tvrdim da nema nikakve zloupotrebe niti elemenata krivičnog dela. Nisam počinio ništa protivzakonito, a to što je ta krivična prijava pet godina u postupku, proveravana mnogo puta, dovoljno govori o njenoj težini”, kaže Šarančić.
Prijavu protiv Šarančića i Dragomira Čohadžića, bivšeg predsjednika UO smederevskog „Želvoza” Republičkom javnom tužilaštvu podnio je Sindikalno-radnički pokret „Želvoza”.
U prijavi je navedeno da su Šarančić i Čohadžić tokom 2005. i 2006. godine na osnovu nezakonito sklopljenih ugovora i aneksa ugovora za rekonstrukciju i popravku 1.000 vagona sa računa JP „Željeznice Srbije” na račun FŽV „Želvoz” Smederevo prenijeli oko 1,3 milijarde dinara.
Ovaj predmet uz obimnu dokumentaciju Više tužilaštvo u Smederevu proslijedilo je kolegama u Tužilaštvu za organizovani kriminal jer suma za koju se Šarančić tereti prelazi dvije stotine miliona dinara i samim tim prevazilazi nadležnost smederevskog tužilaštva.
Da li će klupko navodnih malverzacija u aferi „1000 vagona” konačno početi da se odmotava, zavisi od dokaza koje je ovdašnja policija dostavila tužilaštvu. Šta se krije u „obimnoj dokumentaciji” koja je prosljeđena Tužilaštvu za organizovani kriminal, nisu željeli da preciziraju ni u tom, ni u Višem tužilaštvu u Smederevu.
I bivši ministar Velimir Ilić umješan u sumnjive radnje
Bivši sindikalac „Želvoza” Slavko Nikolić, koji je zbog pokušaja „raskrinkavanja” malverzacija na srpskoj željeznici ostao bez posla, u najnovijoj krivičnoj prijavi protiv Šarančića, na kojoj se našlo i ime bivšeg ministra za infrastrukturu Velimira Ilića, navodi da je za remont 1.000 vagona na račun „Želvoza” prebačeno čak oko dvije milijarde dinara, te da su izvršene popravke na samo 434 vagona što iznosi ukupno 511 miliona dinara.
Prema ovim navodima, nije poznato na ime kojih usluga su ŽS uplatile smederevskom remonteru dodatne 1,4 milijarde dinara.
Milanko Šarančić za „ Politiku” tvrdi da je projekat remonta vagona odličan posao za srpsku željeznicu koji je u kompenzaciji sa „Želvozom” koštao oko 510 miliona dinara, te da su cifre i razlike koje se pominju u prijavi izmišljene.
“ ‘Želvozu’ smo po komercijalnim cenama dali 1.735 starih vagona za otpad da bi zauzvrat dobili 435 remontovanih vagona koji će dugi niz godina biti u upotrebi. Taj projekat je regularan i „Železnicama Srbije” doneo je samo dobro “, kaže Šarančić.
Malverzacije s godišnjim odmorima
Bivši predsjednik UO „Želvoza” Dragomir Čohadžić koji se takođe tereti za malverzacije u aferi „1.000 vagona”, nalazi se u pritvoru u Smederevu od 11. septembra prošle godine, zajedno sa Šarančićevim rođenim bratom Obradom Šarančićem.Riječ je o predmetu za zloupotrebe položaja pri malverzacijama sa godišnjim odmorima radnika „Želvoza” kojim su „Željeznice Srbije” oštećene za 68 miliona dinara. Politika