SEUL, Južnokorejski tehnološki gigant Samsung u posljednjem tromjesečju prošle godine udvostručio je udio na tržištu tablet računara, smanjujući tako zaostatak za američkim Eplom (Apple), pokazuju istraživanja kompanije IDC.
Samsung, koji proizvodi tablete Galaksi (Galaxy), prodao je u posljednjem tromjesečju 2012. godine 7,9 miliona tih računara, što je 2,2 miliona više nego u istom periodu prethodne godine, čime je povećao tržišni udio na 15,1 odsto, prenosi Bi-Bi-Si (BBC).
Udio vodeće kompanije na tom tržištu, Epla koji proizvodi “ajped” (iPad), smanjio se sa 51,7 na 43,6 odsto, uprkos povećanju prodaje. Dva rivala se neprestano takmiče za što veći udio na tržištu tableta, koje obje kompanije smatraju ključem ukupnog rasta.
Svjetske isporuke skočile su za 75 odsto u posljednjem kvartalu 2012, na rekordnih 52,5 miliona tablet računara. Brojke su u oštrom kontrastu sa tradicionalnim tržištem personalnih računara, koje je u posmatranom razdoblju zabilježilo pad isporuka prvi put u posljednjih pet godina. Očekuje se da će tržište tableta nastaviti rast i u narednim godinama. Tanjug