NJUJORK, Automobilski sektor u SAD-u mučio se u avgustu da odži zamajac prodaje, ali je većina velikih proizvođača izvještavala o padu prometa.
Jedan od razloga je taj što su niži popusti na cijene zadržali kupce van prodajnih salona.
DŽeneral Motors, najveći američki proizvođač automobila, prijavio je pad prodaje od osam odsto u odnosu na avgust 2015, dok su Ford i Tojota prodali pet odsto manje vozila prošlog mjeseca na godišnjem nivou, javlja agencija Frans pres.
Sjevernoamerička jedinica Fijat Krajslera nije sljedila takav trend, budući da je saopštila o rastu prodaje od tri odsto, što se duguje dobroj prodaji popularnih DŽip SUV vozila.
Šef Tojote za SAD, Bil Fej, kaže da je ta kompanija “malo ustuknula u avgustu”.
To se, prema njegovim riječima, djelimično pripisuje izostanku prazničnog vikenda “Dan rada” u avgustu (koji ove godine pada u septembru), pošto bi promotivni popusti koji se tada odobravaju možda povećali pokazatelje prodaje.
Prema podacima američke konsultantske kuće Autodata, isporuke ove industrije u avgustu su pale za 0,6 odsto u odnosu na prethodni mjesec, odnosno za 4,1 procenat u poređenju sa avgustom 2015. godine.
Desezonirana godišnja stopa prodaje iznosi 17 miliona jedinica, što je takođe u ovom trenutku ispod prošogodišnje stope, navodi francuska agencija. Tanjug