BEOGRAD, Na Beogradskom sajmu će od 23. do 26. februara biti održan 39. Međunarodni sajam turizma na kome će se predstaviti 1.100 izlagača iz 56 zemalja.
Kako je najavljeno na današnjoj konferenciji za novinare, na toj četvorodnevnoj manifestaciji, predstaviće se najznačajnije turističke agencije, savezi i organizacije, turistički centri, hoteli, planine, banje, jezera, gradovi, regije, vazduhoplovne kompanije, kao i međunarodni tur- operatori.
Slogan ovogodišnjeg Sajma turizma, najveće turističke manifestacije u zemlji i regionu jugoistočne Evrope, je “Uživajte na vreme”, a zemlja partner je Crna Gora.
Sajam se održava u halama 1,1a,2a,3,3a i 4 Beogradskog sajma, na izložbenom prostoru od preko 30.000 kvadratnih metara, a posjetioci će i ove godine kao i prethodnih moći da rezervišu i uplate turističke aranžmane uz sajamske popuste od pet do 50 odsto.
Pomoćnik ministra za turizam Renata Pindžo kazala je da će ove godine prvi put na sajmu svoje turističke potencijale predstaviti direktno Kina i Rusija, što je veoma značajno jer će Srbija i cijeli ovaj region tako povećati svoju vidljivost u svijetu.
Ona je naglasila i da je sajam značajno mjesto na kome turistički privrednici mogu da nadograde svoje poslovne kontakte.
Pindžo je dodala da je prošla godina, kada je ostvareno 2,75 miliona dolazaka, bila rekordna za turizam Srbije i da je već u novembru 2016, od te privredne grane zarađeno koliko i čitave 2015.
Navela je i da će ove godine biti nastavljen rad na promociji turizma, kao i ukupne turističke ponude u Srbiji, dodavši da se akcija djeljenja vaučera za odmor u Srbiji veoma uspješno sprovodi i u ovoj godini i da je od početka godine do sada podnjeto 58 odsto više zahtjeva za vaučere nego što je bilo u istom periodu prošle godine.
Pindžo je izrazila očekivanje da će posjećenost ovogodišnjeg Sajma turizma biti veća nego prošle godine kada je tu manifestaciju posjetilo 72.000 ljudi.
Direktorka Turističke organizacije Crne Gore Željka Radak Kukavičić kazala je da je turizam najvažnija privredna djelatnost u toj zemlji i da mnogo toga interesantnog može da ponudi turistima.
Direktorka Turističke organizacije Srbija (TOS) Marija Labović kazala je da će na Sajmu turizma i Srbija predstaviti svoje prirodne ljepote, turističke adute, potencijale, znamenitosti kao i raznolike sadržaje za odmor, zdravstveni turizam, zabavu, sport i rekreaciju.
Ona je navela da će TOS turističku ponudu Srbije predstaviti kroz film “52 vikenda u Srbiji”, koji nosi poruku dobrodošli u Srbiju, a biće predstavljena i mobilna aplikacija Audio vodič kroz Srbiju i brošura 52 ukusa Srbije i Katalog seoskih turističkih domaćinstava.
Direktor Turističke organizacije Beograd Miodrag Popović kazao je da će na sajmu biti predstavljena aktuelna turistička ponuda prestonice za ovu godinu i da je prezentacija Beograda koncipirana kao tematsko predstavljanje različitih segmenta turističke ponude grada.
Istovremeno sa Sajmom turizma, na Beogradskom sajmu organizuju se još tri manifestacije – 13. Međunarodni sajam opreme za hotelijerstvo i ugostiteljstvo HORECA, 8. Sajam vina BeoWine i 13. Sajam suvenira “Posetite Srbiju”.
Radno vrijeme sajma turizma je u četvrtak 23. februara od 10.00 do 18.00, u petak i subotu od 10.00 do 19.00, dok se u nedjelju sajam zatvara u 17.00. Tanjug