PODGORICA, Crnogorski Savjet za izgradnju autoputeva još nije donio konačnu odluku o ponudi grčko-izraelskog konzorcijuma Aktor-HCH.
Ministar saobraćaja i pomorstva Andrija Lompar kaže da je taj konzorcijum dostavio detaljnije elemente nove varijante za autoput od Bara do granice sa Srbijom, koju tek treba analizirati.
„Ova je ponuda mnogo bolja i prihvatljivija“, kazao je Lompar i dodao da je ponuđena cijena 1,6 milijardi evra ali je doprinos države smanjen sa 100 miliona na 25 miliona evra.
Prema riječima Lompara, ta varijanta će biti razmatrana narednih dana, a predstavnici Aktora-HCH će biti pozvani i u Podgoricu, radi dodatnih objašnjenja. Nakon toga, konačna odluka Savjeta za izgradnju autoputeva, kako je Lompar najavio, može se očekivati 11. maja.
Lompar je objasnio da u novoj, četvrtoj varijanti postoje “argumenti” da se autoput može graditi istovremeno na svim dionicama. Jedno od glavnih spornih pitanja u vezi sa izgradnjom prvog crnogorskog autoputa je, prema šturim objašnjenjima, prelazak saobraćajnice preko Skadarskog jezera ili zaobilazak jezera. Takođe, još nije izvjesno kako će autoput zaobići samu Podgoricu.
Ne postoji ni saglasnost između Vlade Crne Gore i Evropske investicione banke (EIB) o tome koju dionicu najpre treba graditi. Vlada je zainteresovana da se prvo gradi dionica od Podgorice u pravcu Kolašina, radi boljeg povezivanja sjevera države sa glavnim gradom, dok EIB, pak, smatra da taj pravac, dok ne bude gotov cio put, ne bi bio rentabilan.
Prema procjenama EIB, prvo bi trebalo graditi dionicu od Podgorice ka moru, da bi taj dio autoputa što prije počeo da donosi prihod.
Grčko-izraelski konzorcijum Aktor-HCH stupio je u pregovore sa Vladom Crne Gore, pošto je propao pokušaj da se dođe do ugovora o izgradnji autoputa sa hrvatskim konzorcijumom Konstruktor.
Autoput od Bara do granice sa Srbijom, u mjestu Boljare, kako je planirano, biće dug oko 170 kilometara. B92, Beta