NJUJORK, Da ni gruzijski konflikt, niti kriza u odnosima Rusije i SAD nisu prepreka za veliki kapital govori činjenica da američki “Krajsler” spas od sve većih gubitaka traži na brzo rastućem automobilskom tržištu Rusije, objavljeno je u Njujorku.
Kao mogući partner treće po veličini američke automobilske kompanije navodi se ruska grupacija GAZ pod kontrolom milijardera Olega Deripaske, prenosi ruski poslovni dnevnik “Vedomosti”.
“Krajsler” će razvijati partnerstvo sa drugim proizvođačima automobila, kako bi povećao svoju prodaju u svijetu, potvrdio je predsjednik koncerna Tom Lasorda.
Prošle godine “Krajsler” je ostvario gubitke veće od 2,5 milijardi dolara, a u prvom tromjesečju 2008. poslovni minis je premašio sumu od 500 miliona dolara. Sedmomjesečna prodaja opala je 23 odsto u poređenju sa istim periodom prošle godine, na 956.935 jedinica.
Američka kompanija zbog sve teže finansijske situacije sada, kako navode analitičari, ne bira sredstva za izlazak iz krize, a pored dogovora sa indijskom “Tatom”, kineskim preduzećem “Cheri”, i italijnskim “Fijatom”, razmatra se i mogućnost saradnje sa ruskom industrijom automobila, rekao je Lasorda.
Ruskim proizvođačima, smatra on, nedostaju savremene tehnologije, tako da “Krajsler” može da im ponudi svoj inženjering, kapacitete i brendove. Ime potencijalnog partnera u Rusiji Lasorda nije precizirao.
Predstavnik ruske fabrike auomobila – GAZ – je podsjetio da je kompanija od “Krajslera” 2006. godine otkupila opremu fabrike “Sterling Heights” zajedno sa licencom za proizvodnju modela “sebring”, na čijoj osnovi se u Njižnjem Novgorodu već proizvodi “volga siber”.
Raspoloživi kapaciteti te fabrike u Njižnjem Novgorodu mogu da proizvode 120.000-150.000 automobila godišnje, ali za sad nije planirana veća produkcija od 60.000 jedinica.
Predstavnici GAZ -a su, inače, potvrdili da se o mogućem zapošljavanju kapaciteta njihove fabrike pregovaraju sa nekoliko inostranih partnera, među kojima je i “Krajsler”.
Američki automobilski koncern nudi GAZ-u više platformi za organizaciju sklapanja automobila u Njižnjem Novgorodu, među kojima je i vozilo “dodž kaliber”.