MOSKVA, Rusija, Indija i Kina su najbrže rastuća tržišta luksuzne robe u svijetu, sa tempom rasta prodaje na nivou od 15 do 20 odsto godišnje.
Poslijee pada tržišta luksuzne robe od pet odsto u 2009. na 4,5 milijardi evra, Rusija bilježi godišnji rast od pet procenta, a tempo rasta značajno je ubrzan od sredine 2011. objavio je moskovski poslovni dnevnik “Vedomosti”.
Rusko tržište luksuza je prošle godine poraslo za 12 odsto, ali po apsolutnim vrijednostima, Rusija i dalje značajno zaostaje za Evropom i Kinom.
Kinesko tržište robe luks klase je procjenjeno na 12,9 milijardi evra u 2011.
Predstavnici kompanije “Bain&Kompani” prognoziraju da će tokom ove godine svjetsko tržište luksuzne robe ostvariti rast od šest do sedam procenata.
Rusko tržište luksuzne robe teško može da se precizno procijeni, pošto ključni igrači ne objavljuju svoje rezultate. Zato se procjene godišnje prodaje luksuznih proizvoda u Rusiji kreću od pet do sedam milijardi evra.
Prema podacima dnevnog lista “Komersant”, luksuznu robu Rusi najviše kupuju u inostranstvu, ali je i prisutna i tendencija prenosa potrošnje na domaće tržište tako da će za nekoliko godina 70 odsto luksuznih proizvoda žitelji Rusije kupovati i koristiti u domovini.
Kompanija “McKinsi” je sredinom marta objavila istraživanje iz kojeg sljedi da oko 45 odsto tržišta luksuzne robe u Rusiji čine alkoholna pića. U kategoriju pića luks klase, po metodi kompanije, ulazi votka skuplja od 70 dolara za bocu i druga alkoholna pića po cijeni većoj od 80 dolara za bocu.
Oko 36 odsto ruskog tržišta luksuzne robe čini odjeća, dok je udio nakita, satova, elektronskih uređaja i kristala tek tri procenta. Nakit, satovi i skupi gadžeti čine 76 odsto tržišta u Indiji, 51 odsto u Kini i 17 odsto u Brazilu. Tanjug