PARIZ, Evropski proizvođač aviona “Erbas” je procjenio da će do 2026. ruskim aviokompanijama biti potreban 921 novi avion da bi zamjenile zastarjele letelice u svojim flotama i podmirile sve veći obim putničkog aviosaobraćaja.
Ruskim avioprevoznicima, na čelu s državnim “Aeroflotom”, u narednih 18 godina biće potrebna 793 aviona s jednim prolazom između sjedišta i 128 letelica s dva prolaza, ukupne vrijednosti 78,7 milijardi dolara, saopštio je “Erbas” na prezentaciji u Moskvi.
Time bi Rusija postala šesto po veličini tržište letelica, poslije americkog, kineskog, britanskog, njemačkog i indijskog, prenela je agencija Blumberg.
Ukupno 160 aviona ruskih kompanija u 2007. godini je prevezlo 45 miliona putnika, 18 odsto više nego prethodne godine, pokazuju preliminarni podaci ruskog ministarstva saobraćaja. Prevoznici u zemlji se sve više oslanjaju na strane avione, jer domaća avioindustrija nije u stanju da proizvede dovoljan broj letjelica.
“Erbas” je takođe procjenio da će članicama Zajednice Nezavisnih Država u istom periodu biti potrebno ukupno 1.290 novih aviona, u vrijednosti 104 milijarde dolara.
To se odnosi na putničke avione s najmanje 100 putničkih mjesta, objasnio je evropski proizvođač.
Pet ruskih aviokompanija već ima u svojim flotama 68 “Erbasovih” aviona i više od 150 “Boingovih”.
Ujedinjena korporacija za izradu vazduhoplova, državna holding kompanija koja okuplja velike ruske konstruktore i proizvođače letelica, namjerava da do 2015. proizvede ukupno 5.800 aviona, od čega 2.600 za komercijalnu primjenu.