MOSKVA – Rusija se odlučila na zabranu izvoza određenih roba. Detaljna lista za sada nije objavljena, ali je državna novinska agencija TASS saopštila da spisak uključuje tehničku, telekomunikacionu i medicinsku opremu, kao i vozila, poljoprivrednu mehanizaciju, lokomotive i vagone.
BBC izvještava da je zabrana izvoza usmjerena na otprilike 48 zemalja za koje ruska Vlada navodi da su “izvršile neprijateljske akcije” protiv te države. Vlada dodaje da je zabrana “imala za cilj da obezbijedi nesmetano funkcionisanje ključnih sektora privrede” u Rusiji.
Čini se da ovaj potez već ima efekta jer je Stelantis u izjavi za “Carscoops” naveo da je prestao da uvozi i izvozi vozila iz Rusije. Ta kompanija upravlja fabrikom u Kalugi i ranije ove godine počela je da izvozi modele “citroen džampi”, “pežo ekspert” i “opel vivaro” u zapadnoevropske zemlje.
Ovo je udarac za Stelantis, jer, kako je Rojters ranije izvjestio, evropski auto-gigant želio je da fabriku u Kalugi pretvori u “izvozno čvorište motora i vozila za Evropu, Latinsku Ameriku i Sjevernu Afriku”.
Rusija prijeti nacionalizacijom imovine
Hjundai, koji zajedno sa brendom Kia upravlja pojedinim proizvodnim pogonima u Rusiji, takođe je odlučio da obustavi poslovanje u toj zemlji, piše B92.
“Hjundai Motor Kompani je duboko zabrinut zbog situacije u Ukrajini”, rekao je proizvođač automobila u izjavi za “Carscoops”.
“Možemo da potvrdimo da su operacije “Hjundai Motor Manufaktura Rusija” (HMMR) suspendovane do daljnjeg zbog tekućih globalnih logističkih problema sa isporukom komponenata. Bezbjednost naših zaposlenih i briga o kupcima ostaju za nas najveći prioritet. Iskreno se nadamo da će situacija biti riješena mirnim putem što je prije moguće”, naveli su iz kompanije.
Vjerovatno ćemo saznati više o uticaju zabrane u narednim danima, ali ruski zvaničnici prijete da će nacionalizovati imovinu kompanija koje su se povukle iz zemlje. Oni su takođe upozorili da će povratak u Rusiju biti težak, iako to nije zaustavilo egzodus stranih kompanija. Agencije