MOSKVA, Troškovi internet-reklamiranja će se u Rusiji povećavati po stopi od 20 odsto godišnje, da bi 2013. godine dostigli 1,3 milijarde dolara, procijenila je konsultantska kuća “Prajsvoterhaus Kupers” (PwC).
Analitičari te kompanije prognoziraju da će se udio internet reklame na ruskom tržištu u naredne tri godine više nego udvostručiti, na 5,7 procenata, na račun pada udjela televizijskih reklama, prenosi ruski poslovni dnevnik “RBK Dejli” u svom elektronskom izdanju.
I pored visokog tempa rasta, rusko tržište internet reklama neće se mnogo približiti zapadnim pokazateljima, s obzirom da udio takvih reklama u Evropi dostiže 20 procenata.
Analitičari procjenjuju da će ukupan promet koji ostvaruje industrija zabave u Rusiji do 2013. godine porasti za 22 procenata i dostići 22,83 milijarde dolara. Udio troškova reklame na Internetu u ukupnom prometu zabvavne industrije će porasti sa 2,7 odsto u 2008. godini na 5,7 procenata u 2013. godini, a istim tempom će da raste i tržište pristupa Intenetu.
Sa rastom internet reklama smanjivaće se udio televizijskih, sa 30 na 25 porocenata. Prihodi tržsista TV reklama će ostati na nivou iz 2008. godine, od 5,83 milijardi dolara.
Od tradicionalnih medija najveći pad se očekuje u sektorima knjiga, od 7,1 odsto godišnje, i ulične reklame (pad od 6,3 procenata).
Rusko tržište internet reklama, smatra PwC, ima pozamašan nerealizovan potencijal. Oko 60 odsto korisnika bi povećalo troškove za internet reklamu, ukoliko bi imali više informacija o efikasnosti takvog reklamiranja. Prošle godine reklamiranje preko interneta su najviše koristili proizvođači automobila.
Rusko tržište internet reklama je prošle godine ostvarilo rast od šest odsto, na 15,6 milijardi rubalja (526,8 miliona dolara).