MOSKVA, Srbija se sprema da strategijski izvozni ekskluzivitet u Rusiju, umjesto na izvoz hrane, spiska na jednokratan izvoz “Fijatovih” automobila, iako je tamo tražnja za njima ravna nuli, upozorava Glas Rusije.
“Fijatova” vozila prošle godine doživjela su fijasko vijeka na ruskom tržištu. Zajedno sa “Krajslerom”, udio „Fijata” na tržištu Rusije je tek 0,29 odsto!
Cijela grupa “Fijat – Krajsler” u Rusiji je za godinu dana prodala svega 215 fijata “500”.
“Ekstremno nepopularan”, glavni je opis svakog “Fijatovog” modela u Rusiji – navodi Glas Rusije.
Upravo je beznačajna tražnja za njihovim modelima i brendovima koje kontrolišu primorala “Fijat” da prekine zajedničko ulaganje sa “Solersom” u Rusiji.
Kompanija je potom sklopila novi ugovor sa “Sberbankom“ o izgradnji postrojenja u okolini Sankt Peterburga, ali za proizvodnju džipova, adaptiranih za rusko tržište.
Prvi potpredsjednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić u intervjuu “Ansi” ponovio je da je izvoz deset hiljada “Fijatovih” automobila iz Kragujevca u Rusiju tek prvi kontigent i da tu kvotu smatra samo početkom.
Ali, komentariše Glas Rusije, on u izlivu optimizma ni italijanskoj ni srpskoj javnosti nije saopštio kako stvari zaista stoje.
Prema pisanju “Ekonomista“, od marta prošle godine neki od modela i brendova “Fijat – Krajslera“ treba da budu sklapani u pogonima ZIL-a, nedaleko do Moskve. Radi se prije svega, o sportskim vozilima i, možda, lakim kamionima.
I tako dok se sprema izvoz “Fijatovih” modela, Srbija nema objedinjenu ponudu domaćih poljoprivrednih proizvoda za rusko tržište – zaključuje Glas Rusije.