ZAGREB – Kompanija “Rimac automobili”, hrvatskog preduzetnika i inovatora Mate Rimca, postala je većinski vlasnik “Bugatija”, čuvenog francuskog proizvođača luksuznih sportskih automobila, saopšteno je iz kompanije.
Mate Rimac kaže da je ovo uzbudljiv trenutak u kratkoj, ali burnoj istoriji “Rimac automobila”, kompaniji koja je za samo 12 godina postojanja od startap kompanije sa jednim čovjekom u garaži stigla do većinskog vlasništva nad čuvenim “Bugatijem”.
“`Rimac` i `Bugati` savršeno se dopunjuju. Kao mlada, agilna i brza automobilska i tehnološka kompanija, osvojili smo povjerenje partnera i snažnu poziciju u industriji električnih tehnologija visokih performansi“, istakao je Rimac, koji je put do uspjeha započeo iz hobija, kada je sa 20 godina svoj “be-em-ve” proizveden 1984. u garaži prepravio na baterijski pogon.
Kompanija “Rimac automobili” biće reorganizovana u “Rimac grupu”, podijeljenu na dvije kompanije – “Bugati Rimac” i “Rimac tehnolodži”.
Svi akcionari su zadržali postojeće udjele u vlasništvu “Rimca”. Mate Rimac je i dalje pojedinačno najveći akcionar sa 37 odsto, “Porše” ima 24 odsto, a slijede “Hjundai” sa 12 odsto i ostali akcionari sa 27 odsto udela u vlasništvu.
“Rimac grupa” biće najveći dioničar nove kompanije “Rimac Bugati” sa 55 odsto udjela u vlasništvu. U njoj će se nalaziti dva proizvođača automobila: “Bugati” i “Rimac automobili”.
“Bugati” i “Rimac automobili” nastavljaju kao zasebni brendovi, zadržavaju postojeće proizvodne pogone i kanale distribucije, dok će centar za razvoj oba brenda biti u Hrvatskoj.
“Rimac grupa” će nastaviti sa inovacijama, stvaranjem vlastitih superautomobila i razvojem inovativnih tehnologija za brojne svjetske proizvođače automobila. Sada će takva tehnologija, razvijena u Hrvatskoj, moći da se primjenjuje i u budućim “Bugatijevim” modelima.
Za razvoj tehnologije i proizvodnju baterija i pogonskih sklopova i ostalih komponenti, po kojima je Rimac poznat u svijetu, zadužena će biti nova kompanija “Rimac tehnolodži”, prenose hrvatski mediji.
U budućnosti će se globalno sjedište kompanije “Bugati Rimac” nalaziti u novom Rimac kampusu, koji će biti i sjedište kompanije “Rimac tehnolodži”.
Tu će se proizvoditi komponente za modele oba brenda, ali će “Bugatijevi” automobili i dalje biti sklapani u čuvenoj fabrici u Molshajmu u Francuskoj – istorijskom mjestu koje je neodvojivo od brenda “Bugati”.
Rimac kampus, vrijedan 200 miliona evra, trebao bi da 2023. godine bude otvoren na površini od 100.000 metara kvadratnih. Zamišljen je kao centar visokotehnoloških inovacija, a okupiće 2.500 zaposlenih ljudi.
“Bugati” je poslovao u okviru “Folksvagen grupacije” koja prodaje automobile širom svijeta pod brendovima “Bentli”, “Lambordžini”, “Audi”, “Porše”, “Seat”, “Škoda” i “Folksvagen”.
Kompanija “Rimac automobili”, koja je osnovana 2009. godine, danas razvija električne pogonske sklopove i baterije visokih performansi za neke od najvećih svjetskih proizvođača automobila.
Rimac je lansirao i dvije generacije svojih superautomobila. Ove godine predstavljen je najnoviji “rimac nevera” – električni superautomobil koji do 100 kilometara na čas ubrzava za manje od dvije sekunde. Ukupno 150 primjeraka biće proizvedeno u Hrvatskoj. Srna