BANJALUKA, DOBOJ, Od ukupnog broja putnika prevezenih prošle godine u kopnenom saobraćaju u RS, njih tek oko 0,9 odsto putovalo je vozovima.
Pokazuju to podaci Republičkog zavoda za statistiku, iz kojih se zaključuje da građani rijetko koriste usluge “Željeznica RS”, što je sušta suprotnost u poređenju sa brojnim razvijenim evropskim državama. Inače, prošle godine u RS je prevezeno oko 33 miliona putnika.
Dragan Savanović, direktor “Željeznica RS”, naglašava da je u toku izrada studije za poboljšanje željezničkog putničkog saobraćaja, pošto je u planu da se u narednom periodu poveća nivo usluge prevoza.
“Imamo zastarjela vučna sredstva i putničke vagone, koji ne nude komfor koji bi naši putnici trebalo da imaju”, pojašnjava Savanović.
Prema njegovim riječima, u planu je nabavka novih vozila koja bi bila jeftinija za eksploataciju, a što iziskuje nova ulaganja i dodatna finansijska sredstva.
“Takođe, pojedine jedinice samouprave su izrazile spremnost da sufinansiraju željeznički putnički saobraćaj za prevoz đaka, radnika i slično. Važno je i na nivou Privredne komore usaglasiti redove vožnje željeznice i autobuskih prevoznika, kao i prilagoditi redove vožnje potrebama putnika”, kaže Savanović.
U resornom ministarstvu ističu da su “Željeznice RS” u svom radu prioritet stavile na teretni saobraćaj, gdje se bilježi rast kako obima prevoza, tako i prihoda od prevezene robe.
“Međutim, putnički saobraćaj bilježi pad”, kažu u Ministarstvu saobraćaja i veza RS.
Zaposleni u tom ministarstvu pritom ističu da je činjenica da željeznički putnički saobraćaj ima jaku konkurenciju, kako autobuskih prevoznika, tako i velikog broja putničkih vozila.
“Međutim, ‘Željeznice RS’ bi u narednom periodu trebalo akcenat da stave na unapređenje putničkog saobraćaja kroz nabavku modernih putničkih vagona, bolju uslugu i adekvatan red vožnje”, kažu u Ministarstvu saobaćaja i veza RS.
Zlatko Marin, predsjednik Samostalnog sindikata saobraćajno-transportne djelatnosti “Željeznica RS”, takođe kaže da putnički vagoni nisu dovoljno komforni za putnike.
“Evo, tokom ovih vrućina u vagonima nema klime, što nije slučaj u ostalim zemljama. Za nas bi bilo izuzetno dobro da budu nabavljeni vozovi koji su, na primjer, u Austriji ili Francuskoj izbačeni iz upotrebe. Za nas bi to bila premija”, kazao je Marin.
Prema njegovim riječima, čak i takvi vozovi, kojim je prestala upotreba u Evropi, ovdje bi dobro došli.
“Ali ovdje se zapravo ide na ukidanje putničkih vozova, što je za nas neprihvatljivo. Nema interesovanja da se razvija putnički željeznički saobraćaj, jer nadležni kažu da je to neisplativo i skupo za održavanje”, tvrdi Marin. Nezavisne novine
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Pa kome još pada na pamedt da se vozi u tim šklopocijama i to brzinom puža !