BEOGRAD, U Srbiji 3.000.000 građana starijih od 15 godina koristi internet, a 57 odsto njih skoro nikada ili veoma rijetko kupuje robu preko interneta, pokazalo je istraživanje “Gemiusa”, vodeće kompanije za internet istraživanja.
Oko 19 odsto korisnika interneta to čini nekoliko puta godišnje, devet odsto njih jednom mjesečno, a nešto manje dva do tri puta mjesečno, jednom nedjeljno ili češće.
Internet najviše koristi populacija starosti između 30 i 39 godina, zatim 20 i 29, a potom stariji od 40 godina, ali i generacija od 15 do 19 godine.
Kada je u pitanju obrazovna struktura, među surferima internetom najviše je onih s četvorogodišnjom srednjom školom ili višom i fakultetom, nešto manje je osnovaca, dok je najmanje onih sa trogodišnjom srednjom školom.
Na e-banking “spremno” je svega 28 odsto ispitanika, dok većina (71 odsto njih) to čini rijetko ili nikada.
Kada su u pitanju navike, interent se najčešće koristi za praćenje vijesti i malih oglasa – jednom nedjeljno ili češće, ali i traženje turističkih informacija – nekoliko puta godišnje.
Imajući u vidu ”lajfstajl” interesovanja, najpopularnije su teme iz oblasti IT, mobilne telefonije, ali i automobilizma, medicine i zdravlja, kao i putovanja. Najmanje interesovanje vlada za poslovne i finansijske usluge, pokazalo je februarsko istraživanje “Gemiusa”. Tanjug