Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Nakon pisanja CAPITALA Dodik traži povlačenje suludog zakona

    25. Decembra 2025. — 20:55

    Vraćene registarske tablice uništava kako ko hoće

    25. Decembra 2025. — 15:51

    Od sljedeće godine ni na krmokolj bez doprinosa

    25. Decembra 2025. — 12:18

    Tužilaštvo dvije i po godine istražuje sumnjive nabavke OC „Jahorina“  

    25. Decembra 2025. — 11:55
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41

    RiTE Gacko ide u trodnevni zastoj

    24. Decembra 2025. — 16:00

    ERS dokapitalizovao RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima

    24. Decembra 2025. — 12:42

    BiH dobija nove novčanice

    24. Decembra 2025. — 09:56

    Vlada uvodi novi parafiskalni namet privrednicima

    22. Decembra 2025. — 13:21

    Prosječna novembarska plata 1.563 KM

    22. Decembra 2025. — 12:01

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41

    RiTE Gacko ide u trodnevni zastoj

    24. Decembra 2025. — 16:00
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Singapur i dalje ima najmoćniji pasoš

    24. Decembra 2025. — 10:45

    U Estoniji će robot određivati poreske dugove

    22. Decembra 2025. — 12:40

    Hoće li Mercator ostati bez svog čuvenog logotipa?

    22. Decembra 2025. — 09:35

    Na 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

    21. Decembra 2025. — 16:10

    Dolar u padu: Očekuje ga najgora godina od 2017.

    25. Decembra 2025. — 09:45

    Zašto cijene bakra rastu?

    25. Decembra 2025. — 08:59

    Američka ekonomija porasla najjače u dvije godine

    24. Decembra 2025. — 11:27

    “Gasprom” smanjuje investicije za 5,6 milijardi evra

    24. Decembra 2025. — 09:04
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Revizija: U Vladi RS službena vozila masovno koriste za privatne poslove

Revizija: U Vladi RS službena vozila masovno koriste za privatne poslove

Marina LjubojevićMarina Ljubojević5. Maja 2016. — 14:473 komentara5 minuta čitanja

– Korisnici budžeta RS imaju vozni park vrijedan 100 miliona KM
– Svako peto službeno vozilo iz uzorka nije korišćeno u mjeri koja bi opravdala njegovo posjedovanje

BANJALUKA, Glavna služba za reviziju javnog sektora RS utvrdila je brojne propuste pri korišćenju službenih automobila u Vladi i njenim institucijama. Revizori su, između ostalog, utvrdili da je korišćenje službenih vozila u neslužbene svrhe ustaljena praksa, a da su broj vozila sa kojima raspolažu i troškovi njihove upotrebe daleko veći nego što bi trebali da budu.
Vlada 1

Glavna služba za reviziju javnohg sektora navela je i izvještaju o reviziji učinka, pod nazivom ”Ekonomičnost i efikasnost upotrebe službenih vozila Vlade RS”, da se službena vozila Vlade RS se ne upotrebljavaju na ekonomičan i efikasan način. Revizijom je obuhvaćen period od 2012. do 2015. godine.

Revizija je utvrdila da i institucije Vlade RS nisu sprovodile sistematične analize niti sistemske mjere za smanjenje troškova upotrebe službenih vozila, niti su preduzimale mjere u cilju bolje iskorišćenosti voznog parka.
Troškovi po pređenom kilometru znatno su varirali između institucija, a upotrebu službenih vozila karakteriše visok udio pređenih kilometara u neslužbene svrhe.

„Svako peto službeno vozilo iz uzorka nije korišćeno u mjeri koja bi opravdala njegovo posjedovanje. Procesu zanavljanja voznog parka institucija Vlade RS nisu prethodile sveobuhvatne analize, u smislu stvarnih potreba za nabavkom vozila“, navedeno je u izvještaju.

Revizori su utvrdili da je potrošnja goriva u velikom broju slučajeva bila veća od normirane, a pri tome nisu zabilježili nijedan slučaj da su lica koja su koristila službena vozila nadoknadila štetu onda kada je potrošnja premašivala normiranu.

Utvrdili su i da sistem nadzora nad upotrebom karakterišu brojni nedostaci koji onemogućavaju efikasnu i ekonomičnu upotrebu službenih vozila.

„Nijedna od institucija iz uzorka nije se bavila analizama iskorišćenosti postojećih službenih vozila u cilju smanjenja voznog parka i, posljedično, smanjenja troškova upotrebe službenih vozila. Upravo suprotno, institucije su često i prilikom nabavke novih službenih vozila nastojale da zadrže i stara vozila, za slučaj da im nekada u budućnosti zatrebaju, ne vodeći računa o tome da im ta vozila stvaraju dodatni trošak koji nije bio neophodan“, još jedna je od zamjerki revizora.

Revizija je ustanovila da je u 2014. godini u neslužbene svrhe pređeno najmanje 750.000 kilometara, odnosno 12 odsto od ukupno pređenih kilometara institucija iz uzorka.

grafik vozila

„Učešće pređenih kilometara u svrhe prevoza na posao i sa posla po institucijama kreće od četiri odsto do preko 30 odsto, a samo u jednoj instituciji nije identifikovana upotreba službenih vozila u ove svrhe“, ističe se u izvještaju.

Revizori su istakli da je nakon sprovedene revizije opšti zaključak da institucije Vlade povjerene poslove mogu da obavljaju sa manjim brojem službenih vozila, uz manje pređenih kilometara i niže ukupne troškove, ali samo ukoliko dođe do odgovarajućih promjena u sistemu upravljanja voznim parkom, uključujući i sistem nadzora nad upotrebom službenih vozila.

Prema procjeni revizije, moguće uštede kreću se oko jedne četvrtine postojećih troškova.

Ne zna se sa koliko vozila raspolaže javni sektor RS

Istaknuto je i da nije poznato kojim brojem vozila raspolaže javni sektor u RS, kao ni ko sve ima pravo korišćenja i u koje svrhe. Ipak, da je taj broj znatan, kako navode revizori, govori podatak da su na kraju 2014. godine korisnici budžeta RS raspolagali voznim parkom nabavne vrijednosti skoro 100 miliona KM.

Troškovi upotrebe službenih vozila budžetskih korisnika iznosili su oko 38 miliona KM od 2012. do 2014. godine, bez znatnijih odstupanja po godinama.

Vlada RS, takođe, ne raspolaže registrom i tačnim brojem vozila koja su u njenom vlasništvu. Prema podacima iz upitnika Glavne slžbe za reviziju, bez vozila MUP-a Vlada RS je u 2014. godini raspolagala sa 526 vozila, od čega su skoro sva vozila (520) putnička. Pored njih, Vlada RS raspolaže i sa jednim autobusom i pet vozila specijalne namjene (kamioni i mašine za deminiranje).

Prosječna starost službenih vozila Vlade RS je oko devet godina, a više od 60 odsto voznog parka čine vozila mlađa od prosjeka. U voznom parku institucija Vlade RS najzastupljenija su vozila stara sedam godina.
Nabavna vrijednost vozila kojima je raspolagala Vlada RS u 2014. godini je iznosila najmanje 23,5 miliona KM sa vozilima MUP-a, dok je bez vozila MUP-a nabavna vrijednost voznog parka Vlade RS iznosila najmanje 14 miliona KM.

„Troškovi korišćenja službenih vozila Vlade RS od 2012. do 2014. godine iznosili su oko 14 miliona KM, odnosno nešto manje od pet miliona KM godišnje. Za razliku od troškova korišćenja službenih vozila svih budžetskih korisnika, troškovi vladinih institucija imaju trend rasta“, navedeno je u izvještaju.

Revizori su naveli da Republika Srpska nije ni zakonski uredila oblast nabavke i upotrebe službenih vozila. Vlada RS je zaključkom iz 2005. godine obavezala institucije Vlade da donesu pojedinačne pravilnike, kojima će regulisati uslove i način upotrebe vozila u službene svrhe, u skladu sa predloženim oglednim pravilnikom. Međutim, ti akti su ostavili široka ovlašćenja institucijama da same odrede potrebe za službenim vozilima u institucijama Vlade RS, dok ostatak javnog sektora nije bio obavezan da postupa po odredbama ovih propisa.

CAPITAL: Marina Čigoja

izbor revizija sluzbena vozila vazno vlada rs
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakCrnadak: Važno što Dubai uspostavlja saradnju sa oba entiteta
Sljedeći članak Renci: Novi Fijatov sedan će donijeti 3.400 radnih mjesta

Povezani članci

Capital teme 22 minute čitanja

Nakon pisanja CAPITALA Dodik traži povlačenje suludog zakona

Capital teme 02 minute čitanja

Vraćene registarske tablice uništava kako ko hoće

3 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

  1. Samo Bahato 5. Maja 2016. 17:01

    Kakvo bahaćenje, koga briga za nezaposlenost, bitno da se foteljaši ne žuljaju u jeftinim vozilima…

    Nije ni čudo što ljudi odoše. Samo me zanima od čega će živjeti državni aparat kad sva normalna radna snaga napusti ovu zagnojenu ranu od države.

    Odgovori
  2. Zar i dalje .... 5. Maja 2016. 19:58

    Da ih nisu kupili servisirali i tankali parama iz banke srpske
    Prodajte vozni park pa vratite pare ljudima,treba vam blokirati racun dok ne izmirite i vratite sve sto ste od naroda ukrali i oteli preko noci
    Fuj bagro jedna,dabogda sve nasli pred sobom,

    Odgovori
  3. mami 7. Maja 2016. 07:57

    U moje vreme osamdesetih godina bilo je sramotno uzeti studentski
    kredit ako iz svoje kuće studiras pa taman i da vozaris po tri puta dnevno do grada! A danas do fakulteta deca “zasluznih gradjana” dolaze sluzbenim vozilima!

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Nakon pisanja CAPITALA Dodik traži povlačenje suludog zakona

25. Decembra 2025. — 20:5522 minute čitanja

Milorad Dodik zatražio je od vršioca dužnosti predsjednika Republike Srpske Ane Trišić Babić da ne potpisuje ukaz o proglašenju Zakona

Vraćene registarske tablice uništava kako ko hoće

25. Decembra 2025. — 15:51

Od sljedeće godine ni na krmokolj bez doprinosa

25. Decembra 2025. — 12:18

Tužilaštvo dvije i po godine istražuje sumnjive nabavke OC „Jahorina“  

25. Decembra 2025. — 11:55

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.