SREBRENICA, Komunalno preduzeće „Polet“ iz Srebrenice u prethodnih 10 dana ostvarilo je rekordnu naplativost vode od osnivanja 1996. godine, potvrđeno je u tom preduzeću.
Nakon opomena i razgovora sa direktorima i vlasnicima firmi i ustanova, koje su za utrošenu vodu i komunalne usluge dugovale ukupno više od 170.000 KM, potpisani su ugovori o reprogramiranju i izmirivanju dijela dugovanja.
“Tako je za prethodnih deset dana naplaćena šestina potraživanja od pravnih lica”, izjavio je tehnički direktor „Poleta“ Svetozar Mitrović.
On je istakao da je naplata omogućila nabavku manje količine rezervnih dijelova za otklanjanje kvarova na vodovodnoj mreži, izmirivanje nekih dugovanja i isplatu jedne plate zaposlenima sa svim zakonskim doprinosima te toplog obroka za jedan mjesec nakon više od godinu neisplaćivanja zbog finansijske nemogućnosti, rekao je Mitrović.
On je istakao da su dužnici opomenuti, da je sa njima razgovarano i najavljeno isključenja sa vodovodne mreže ukoliko ne počnu plaćati nagomilane dugove, što je donijelo rezultate.
“Poboljšana je naplativost vode i komunalnih usluga i potpisali smo ugovore o reprogramiranju dugova sa svim firmama i ustanovama izuzev Fabrike duvana Sarajevo koja gradi hotel u Srebrenici kome smo isključili vodu, jer za četiri godine nisu platili ni marku za vodu i komunalne usluge i stvorili su dug od 15.500 KM”, precizirao je Mitrović.
On je naglasio da su se privrednici saglasili da je neophodno izmiriti dugove i omogućiti rad i opstanak komunalnog preduzeća, a time tražiti i poboljšanje kvaliteta usluga.
“Nama nije cilj isključivanje korisnika sa mreže nego povećavanje broja potrošača i proširivanje djelatnosti u skladu sa zakonskim mogućnostima kako bismo stvorili uslove da svojim radom obezbijedimo zaradu i samoodrživost preduzeća, koje je potrebno ovoj opštini i njenim stanovnicima”, istakao je Mitrović.
Prema njegovim riječima, i građani koji imaju dugovanja za vodu, nakon opomena i najave isključenja, počinju da izmiruju obaveze i javljaju se da reprogramiraju dugove.
U „Poletu“ kažu da nastoje objasniti potrošačima da je neophodno plaćati komunalne usluge, da je to zakonska obaveza i da pokušavaju pobuditi svijest potrošača da izmiruju obaveze, a da će time doprinijeti poboljšanju i unapređenju komunalnih usluga i stvaranju čistijeg grada i boljih uslova za život.
Novo rukovodstvo nastoji da uspostavi zakonski sistem rada, isplatu obaveza u rokovima, kao i poreza, plata i drugih izdvajanja radnicima, ali i naplatu svojih potraživanja, te da poboljša kvalitet usluga, proširi djelatnost preduzeća i preuzme poslove na području ove opštine koji zakonski pripadaju komunalnim preduzećima kao što su održavanje lokalnih puteva i još neki poslovi.
Ukupna potraživanja „Poleta“, prema podacima knjigovodstva, iznose oko 350.000 KM od čega se oko 177.000 odnosi na firme i ustanove, a oko 173.000 KM na domaćinstva. Ovo preduzeće posluje sa gubitkom koji je za 17 godina rada dostigao milion maraka.
Prošle godine „Polet“ je registrovao gubitak od 148.000 KM. Sa poboljšanjem naplate potraživanja „Polet“ će nastojati da smanji i svoja dugovanja, a očekuje i pomoć opštine te proširenje djelatnosti koja bi mu omogućila veće prihode i izmirivanje nagomilanih dugova. Srna