NJUJORK, Amerikanci su potrošilli rekordnih 30,8 milijardi dolara na kupovinu preko interneta tokom sezone prazničnih kupovina, što je rast za 13 odsto u odnosu na prethodnu godinu, pokazala je anketa.
Istraživačka kompanija comScore objavila je da je trgovinu preko interneta tokom ovogodišnje sezone prazničnih kupovina, odnosno u 56 dana u periodu od novembra do decembra, podupro kasniji talas potrošnje budući da je oko 2,45 milijarde dolara potrošeno preko interneta u sedmici do 26. decembra, što je skok od 17 odsto.
“Internetska praznična potrošnja ostala je snažna toookom Božića, a već smo ranijih godina svjedočili tome da ukupne sezonske kupovine lako premašuju nivoe zabilježene u prethodnim godinama, pa je dosegnut novi rekord potrošnje od gotovo 31 milijarde dolara”, izjavio je predsjednik comScorea Gian Fulgoni. “Tokom ovih praznika, američki potrošač uspio je minimalizirati uticaj nastavljenih privrednih poteškoća zbog visoke stope nezaposlenosti i pada cijena nekretnina te mu je potrošnja bila nešto snažnija nego što smo očekivali “, dodao je.
Tokom sezone poklanjanja najprodavaniji su bili računari i slični proizvodi, čija je prodaja skočila za 23 odsto, a slijede knjige i časopisi sa skokom prodaje od 22 odsto, potrošačka elektronika sa skokom od 21 odsto, te kompjuterski softveri i igračke, čija je prodaja bila veća za 20 odnosno 16 odsto.
Zasebna ovosedmična anketa kompanije MasterCard Advisors SpendingPulse pokazala je 5,5-odstno povećanje ukupne praznične potrošnje, izuzev automobila, u periodu od 5. novembra do 24. decembra. Hina