ŠTOKHOLM – Dionice Volvo Carsa pale su u petak za čak 13 posto na rekordno nizak nivo.
To se desilo nakon što je njihov najveći deoničar Gili (Geely) prodao dio svog vlasničkog udjela s velikim popustom u odnosu na tržišnu vrijednost.
Najveći kineski proizvođač automobila u privatnom vlasništvu Geely saopštio je da je doneo odluku o prodaji 100 miliona dionica Volvo kars (Volvo Cars) kako bi povećao veličinu slobodnog prometa (udeo dionica dostupnih za trgovanje javnosti) kao način da se “poveća” vrijednost švedske firme.
Džim Rovan, izvršni direktor Volvo karsa, rekao je u izjavi: “Ovo povećanje u javnom prometu i poboljšanje likvidnosti trgovanja koristi i novim i postojećim ulagačima. Omogućuje široj bazi dioničara da ulažu u firmu”.
U saopštenju koje je uslijedilo, kineska firma, koja je kupila Volvo kars 2010., rekla je da je od prodaje zaradila oko 350 miliona dolara. To znači da je dionice prodala za oko 37 švedskih kruna po dionici, što je popust od gotovo 10 posto u odnosu na njihovu cijenu od 40,84 kruna u četvrtak.
Transakcija je smanjila Gilijev udio u Volvo karsu za nešto više od 4 posto. Nakon što se prodaja završi 21. novembra, očekuje se da će taj udio iznositi 78,7 posto, stoji u saopštenju Gilija.
Prihod će se koristiti za finansiranje globalnog poslovnog razvoja Gilija, dodaje se.
Pokušaj da se poveća vrijednost dionica Volvo karsa – koje su pale gotovo 23 posto od početka godine do danas – čini se da se izjalovio, barem u neposrednoj budućnosti.
Danijel Dongui Li, izvršni direktor Gilija, opisao je Volvo kars kao “jednog od najbrže rastućih svjetskih proizvođača automobila i najpoznatijih automobilskih marki” i rekao da je Gili “nepokolebljiv” u svojoj predanosti podršci švedskoj firmi u “njenoj transformaciji prema tome da postane proizvođač potpuno električnih automobila”.
Godine 2021., nakon otpora investitora, Gili je odustao od planova za spajanje s Volvo karsa, čime bi se stvorio prvi kineski proizvođač automobila s pravim globalnim dosegom, prenosi Biznisinfo.
Gili je tada rekao da će dve firme zadržati svoje nezavisne korporativne strukture, ali da će se udružiti u tehnologiji električne i autonomne vožnje. Nezavisne novine