VAŠINGTON – Rekordan broj Amerikanaca je kupovao tokom Dana zahvalnosti, dok je obim online prodaje tokom „sajber ponedjeljka“ dostigao najviši nivo u istoriji, uprkos tome što se inflacija u Sjedinjenim Američkim Državama kretala oko svog najvišeg nivoa u posljednje četiri decenije.
Ukupno 196,7 miliona potrošača kupovalo je u prodavnicama i na internetu tokom petodnevnih praznika od Dana zahvalnosti do „sajber ponedeljka“, 24. do 28. novembra, prema istraživanju Nacionalne maloprodajne federacije (NRF) i Prosper Insights & Analitics.
Ova cifra ukazuje na povećanje od oko 17 miliona kupaca u odnosu na prošlu godinu i nadmašila je procjenu organizacija od 166,3 miliona napravljenu prije vikenda Dana zahvalnosti, prenosi Anadolu Agency.
Više od 122,7 miliona potrošača posjetilo je obične prodavnice tokom vikenda Dana zahvalnosti, što je 17 odsto više u odnosu na 2021. godinu, dok se 130,2 miliona kupaca okrenulo online prodavcima, što je povećanje od dva odsto u odnosu na prošlu godinu, saopštio je NRF.
Crni petak je i dalje bio najpopularniji dan za kupovinu u prodavnicama sa 72,9 miliona ljudi, što je povećanje od 6,4 miliona sa 66,5 miliona zabilježenih 2021. godine, a online prodaju iskoristilo je 87,2 miliona Amerikanaca.
Usljedilo je rekordnih 77 miliona potrošača koji su se odlučili za online kupovinu tokom „sajber ponedeljka“, dok je rekordnih 59 odsto Amerikanaca koristilo mobilne uređaje tog dana, u odnosu na 52 odsto u 2021. godini.
Internet prodaja u „sajber ponedeljku“ iznosila je 11,3 milijarde dolara, prema podacima kompanije za praćenje aktivnosti e-trgovine Adobe Analitics. Ova cifra je povećanje od 5,8 odsto u odnosu na prošlu godinu kada je e-maloprodaja iznosila 10,7 milijardi dolara.
Adobe Analitics procenjuje da će 210 milijardi dolara biti potrošeno na mreži tokom dva meseca praznične sezone od 1. novembra do 31. decembra. Biznis.rs