SARAJEVO, Ambasada Slovenije organizovala je juče u Sarajevu poslovno prednovogodišnje druženje za predstavnike preduzeća sa slovenačkim kapitalom na kojem je i zvanično reaktiviran rad Slovenačkog poslovnog kluba.
Slovenački ambasador u BiH Iztok Grmek rekao je Srni da je za Sloveniju zajedničko tržište EU najznačajnije, ali i da odmah po važnosti slijedi region jugoistočne Evrope i BiH kao tradicionalni partner.
“Slovenija je jak trgovinski partner BiH, ali i BiH je za Sloveniju značajan partner. Slovenija je peti partner BiH u robnoj i trgovinskoj razmjeni i ako se tome dodaju i usluge vrlo smo blizu Italije koja je četvrti partner”, naveo je Grmek.
On je napomenuo da slovenačke firme koje su uspješne na tržištu BiH nisu neka mala preduzeća koja su došla samo da zarade, već je riječ o poslovnim partnerima koji su tu prisutni više od 50 godina.
“Preduzeća koja su na tržištu BiH šire svoje mogućnosti. Impresivan je podatak Centralne banke BiH da je Slovenija u prvom kvartalu ove godine bila prva po obimu ulaganja u BiH”, istakao je Grmek.
Govoreći o tome koliko je problem u vezi sa kompanijom “Tuš” uticao na imidž slovenačkih kompanija u BiH, Grmek je naveo da u strukturi od oko milijardu evra kolika je robna razmjena između dvije zemlje taj slučaj predstavlja kap u moru.
“Tu je napravljena velika šteta od jedne slovenačke kompanije. BiH ima pravne normative i pravosudni sistem koji će, nadam se, taj slučaj obraditi kako treba i što prije”, dodao je Grmek.
Direktor kompanije “Bisnode” Špela Redjeko istakla je da Slovenački poslovni klub jedno vrijeme nije bio aktivan, ali da su kompanije iz Slovenije koje kreiraju oko 13.000 radnih mjesta u BiH veoma zainteresovane za to da ovaj klub funkcioniše i omogućava poslovno umrežavanja i zajedničke aktivnosti.
Ona je istakla da je kompanija “Bisnode BiH” prisutna u BiH već treću godinu, te da kao kuća poslovnih informacija nudi preglede poslovanja pravnih lica.
“Želimo da kao partneri u Slovenačkom poslovnom klubu omogućemo da kompanije koje tek ulaze na tržište BiH dobiju informacije o ekonomiji, analizu poslovnog okruženja, te podatke o potencijalnim poslovnim partnerima”, dodala je ona.
Slovenački poslovni klub okuplja oko 50 kompanija koje su prisutne na tržištu BiH. Srna