SARAJEVO, Predstavnici “Željeznica Federacije BiH” /FBiH/ i “Hrvatskih željeznica – Kargo” razgovarali su danas u Sarajevu o tehničko-tehnološkoj i komercijalno-ekonomskoj saradnji i oživljavanju unske pruge.
Predsjednik Uprave “Željeznica FBiH” Nijaz Puzić izjavio je novinarima da je razgovarano o komercijalno-tehničkoj saradnji, odnosno mogućnostima saradnje u prevozu u toj oblasti, kao i da se taj logistički lanac pokuša zajednički rješavati.
“Posebna tema bila je tehničko-tehnološka saradnja. Poznato je da funkcionišemo zajednički od Luke Ploče do Čapljine i pokušali smo na adekvatan način da otklonimo i riješimo neke smetnje”, rekao je Puzić.
Jedna od tema razgovora odnosila se na inicijativu “Željeznica FBiH” i “Hrvatskih željeznica – Kargo” o prometu unskom prugom.
“Ta pruga ne funkcioniše, kod Knina ima dio obrušenog kolosijeka. Zajedničkog smo stava i o procjenama tržišta da postoji roba čiji bi prevoz bio interes na toj pruzi, pa ćemo pokušati zajedno sa resornim ministarstvima tu inicijativu proslijediti i probati zainteresovati ‘Hrvatske željeznice’ da taj dio pruge bude osposobljen”, istakao je Puzić.
On je najavio da su u planu i sastanci sa kolegama iz “Hrvatskih željeznica” u vezi sa putničkim saobraćajem, posebno imajući u vidu da su prošle godine ukinute određene linije.
Kad je riječ o “talgo vozovima”, Puzić je potvrdio da su oni bili pripremani za takozvani 3B – Beograd, Beč, Budimpešta – ali da je jedan od problema bio skupo održavanje.
Namjera je da FBiH nekorištene “talgo vozove” iznajmi turskim željeznicama i trenutno se čeka raspisivanje javnog tendera u “Željeznicama Turske” za najam tih putničkih vozova.
Direktor “Hrvatskih željeznica” Kargo Danijel Krakić smatra važnim što je nađen “zajednički jezik” za mogućnost dalje saradnje, navodeći da su dogovorene mogućnosti kako dalje sarađivati, a u isto vrijeme poboljšati i rad obje firme.
“To za ‘Hrvatske željeznice – Kargo’ znači povećanje prometa, prevoza, rada, ali ne samo za ‘Hrvatske željeznice Kargo’, već Luku Ploče i srednjodalmatinske luke u Hrvatskoj”, istakao je Krakić.
Prema njegovim riječima, to za “Željeznice FBiH” znači i mogućnosti za povećanje rada i prevoza tereta.
Krakić je uvjeren da će formirane radne grupe uraditi dio posla da više ne bi bilo problematičnih situacija.
On je dodao da su dosadašnji sporazumi, odnosno protokoli za saradnju već pomalo “demode” i da ih je potrebno obnoviti, a cilj je da to bude postignuto u naredne dvije sedmice.
Radi unapređenja regionalne saradnje željeznica sutra će u Sarajevu biti održan sastanak predstavnika željeznica Republike Srpske, Srbije i FBiH. Srna