PARIZ, Francuska modna kuća Kering ostvarila je rast prodaje u prva tri ovogodišnja mjeseca, usljed povećane potražnje za odjećom i torbicama njenog najvećeg brenda Gucci, koji pod kreativnim direktorom Alesandrom Mišeleom proživljava veliku promjenu.
Tako je prodaja ove francuske grupacije u prvom tromjesečju porasla 27 odsto na 3,1 milijardu evra. Pritom su prihodi Guccija skočili 37 odsto, a YSL-a za 12 odsto.
Alesandro Mišel 2015. godine zamijenio je Fridu Đanini na poziciji kreativnog direktora Gučija, nakon nekoliko godina pada prodaje tog italijanskog brenda.
Uveo je razigranije, rodno neutralne dizajne namijenjene mlađim potrošačima te redizajnirao Guccijeve trgovine, čime se 97-godišnji brend vratio na staze rasta.
Keringova divizija koja uključuje brendove Balenciaga i Alexander McQueen takođe je u prva tri ovogodišnja mjeseca zabilježila dvocifreni rast.
Međutim, analitičari upozoravaju da se evropski sektor luksuza još uvijek bori sa čeonim vjetrovima, uključujući snažni evro, što umanjuje cjenovnu konkurentnost evropskih proizvoda na inostranim tržištima.
Takođe strahuju od zahuktalih trgovinskih napetosti između SAD-a i Kine, koji bi mogle ugroziti ponovni rast kineske potražnje.
Keringov čelnik i izvršni direktor Fransoa-Anri Pino kazao je da se kompanija suočava s teškom valutnom situacijom, no kako je uvjeren u sposobnost njihovih kuća da rade bolje od svojih konkurenata. Nezavisne novine