BERLIN, Samopouzdanje njemačkih potrošača je u porastu usljed očekivanja da će im zarade rasti i da će ekonomija biti zdrava i stabilna u narednim mjesecima, pokazuju rezultati novog istraživanja.
“Stabilna stopa zapošljavanja i povoljni ugovori o zaradama znače da očekivanja građana o rastu primanja ne jenjavaju. To ima pozitivan efekat na ukupna ekonomska očekivanja”, saopštila je kompanija za tržišne analize GfK.
Potrošači u najvećoj evropskoj ekonomiji nešto su manje spremni na velike kupovine u poređenju sa prethodnim istraživanjem, ali je njihovo samopouzdanje i dalje na “veoma dobrom nivou”, navodi se u izvještaju.
Indeks samopouzdanja njemačkih domaćinstava u julu je povećan na vrijednost 6,8 sa junskih 6,5, prenio je AFP.
Istraživanje je obuhvatilo oko 2.000 domaćinstava, čiji su članovi odgovorili na pitanja o očekivanim prihodima i stanju ekonomije u narednim mjesecima, kao i o spremnosti da troše novac.