ATLANTA, Najveći svjetski proizvođač bezalkoholnih pića, kompanija “Koka Kola”, saopštila je da je u četvrtom tromjesečju 2009. godine ostvarila rast profita od 55 odsto zahvaljujući prije svega povećanju prodaje na tržištima u naglom razvoju, uključujući Kinu i Indiju.
U saopštenju “Koka Kole” se navodi da je u posljednjem tromjesečju lani ostvaren neto profit od 1,54 milijarde dolara, ili 66 centi po akciji, prema 995 miliona dolara, ili 43 centa po akciji iz istog perioda 2008, što je u skladu sa očekivanjima analitičara, prenosi agencija Blumberg.
Obim prodaje je u Kini porastao 29 odsto, a u Indiji 20 procenata, što je doprinjelo povećanju prodaje na globalnom nivou od pet odsto i neutralisanju pada obima prodaje u Sjevernoj Americi.
U posljednjem kvartalu lani su prihodi “Koka Kole” porasli 5,4 odsto na godišnjem nivou, na 7,51 milijardu dolara, navodi se u saopštenju. Analitičari su očekivali iznos od 7,26 milijardi dolara.
Po regionima, prihodi su u Evroaziji i Africi porasli 6,9 odsto, na 542 miliona dolara, u Latinskoj Americi su povećani 19 odsto, na 1,12 milijardi dolara, dok su u Sjevernoj Americi pali 4,5 odsto, na 1,89 milijardi dolara.