BERLIN, Volkswagen grupa za sada nema razloga da bude zabrinuta zbog krize na evropskom automobilskom tržištu, s obzirom da su brendovi koji se nalaze u njenom vlasništvu u periodu januar-oktobar 2012. širom svijeta plasirali 7,5 miliona automobila.
Na taj način, za 10,2 odsto nadmašen je rezultat koji je ta grupa postigla u prvih deset mjeseci 2011. godine. Uspjeh je još i veći ako se posmatra samo prodaja u oktobru, kada je isporučeno 788.700 vozila, što je za 14,6 odsto bolji rezultat nego u istom mjesecu 2011.
Istine radi, VW je u ukupan zbir uključio i prodaju Porschea od 1. avgusta, od kada je ova automobilska marka postala dio Grupe, ali učešće ovog brenda u ukupnoj prodaji nije bilo toliko veliko da bi umanjilo značaj rasta isporuka na globalnom nivou.
“VW grupa nastavila je i u oktobru sa dobrom prodajom, naročito na sjevernoameričkom, kineskom i ruskom tržištu, dok se neizvjesnost nastavlja u Zapadnoj Evropi”, izjavio je u petak u Wolfsburgu Christian Klingler, član Upravnog odbora Grupe zadužen za prodaju.
Rast prodaje u prvih deset mjeseci 2012. u Sjevernoj Americi iznosio je 25,4 odsto (isporučeno ukupno 681.200 vozila), dok je u SAD postignut još bolji rezultat, rast od 33,5 odsto (481.100 prodatih automobila).
Prodaja u Kini veća je za 19,6 odsto, a na ovom tržištu u usponu isporučeno je ukupno 2,26 miliona vozila VW grupe, prenose agencije.