PARIZ, Ovogodišnje ljetnje rasprodaje u Francuskoj nisu donjele željene rezultate za vlasnike trgovinskih radnji, dok trgovci putem interneta zadovljno trljaju ruke.
Prema podacima konsultantske kuće Promis panel, tokom ovogodišnje ljetnje rasprodaje prosječna vrijednost kupljene robe po potrošacu u trgovinskim radnjama smanjena je sa prošlogodišnjih 222 evra na 210 evra.
Vlasnici butika žale se da gubici na rasprodajama dostižu i nekoliko stotina hiljada evra, prenjeli su belgijski elektronski mediji.
Marketinški stručnjaci ovaj fenomen objašnjavaju sve većim brojem rasprodaja koje nisu više samo sezonske prirode.
“Rasprodaje traju tokom čitave godine u zavisnosti od markentiške politike trgovinskih radnji, tako da kupci vrše ne hrle u prodavnice u tolikom broju tokom sezonskih rasprodaja“, ocjenjuju analitičari.
Kupovina putem interneta, međutim, za vrijeme ljetnjih rasprodaja u Francuskoj zabilježila je rast od 10 odsto. To je još jedan dokaz da onlajn kupovina sve više preuzima teren klasičnom tipu trgovine u Francuskoj, kao i u ostalom dijelu svijeta, zakjučuju belgijski mediji. Tanjug