VAŠINGTON – Raspoloženje američkih potrošača je u padu zbog straha od trgovinskog rata, zaključak je juče objavljenog istraživanja Univerziteta u Mičigenu.
Vrijednost indeksa koji mjeri raspoloženje američkih potrošača u martu je prema preliminarnim podacima mjesečno palo od 10,5 odsto na 57,9 poena i sada je na najnižem nivou od novembra 2022. godine.
Na međugodišnjem nivou raspoloženje potrošača palo je za 27,1 odsto u odnosu na isti mjesec lani. Direktorka istraživanja Džoan Hsu je saopštila da je trend pada raspoloženja prisutan u svim kategorijama potrošača, nezavisno od godina, obrazovanja, prihoda, bogatstva, političkih opredjeljenja i geografskih oblasti.
“Očekivanja za budućnost su se pogoršala u više kategorija ekonomije, uključujući lične finansije, rad tržišta, inflaciju, uslove poslovanja i tržišne akcije”, dodao je Hsu. Prema njenim riječima, potrošačima smeta visok nivo neizvjesnosti oko politike i drugih ekonomskih faktora i otežava im pravljenje planova za budućnost.