DOBOJ, Niske temperature i hladno vrijeme nisu zaustavili radove na autoputu Prnjavor – Doboj i u toku su uglavnom zemljani radovi, odnosno prosijecanje usjeka dubokog više od sedam metara i regulacija toka rječice Foče.
Iako je bilo planirano da do kraja godine počnu radovi na izgradnji mosta preko rijeke Bosne u dužini od preko 500 metara, po svemu sudeći moraće se čekati ljepše vrijeme isključivo zbog nepredvidivosti vodotoka rijeke koja je 1. decembra poplavila mjesto gdje su rađene bušotine za tampon zonu ovog mosta.
Kako kažu inženjeri koji rade na autoputu Prnjavor – Doboj, odgađanje radova na mostu, biće nadoknađeno čišćenjem, prosijecanjem i spremanjem dijela trase za izgradnju objekata.
“Na dužini od oko 2,5 kilometara gdje su sada intenzivni radovi biće izgrađeno pet objekata, dva mosta, dva nadvožnjaka i most na rijeci Bosni, a širina gradilišta je oko 50 metara”, kazao je Tonči Troskot, glavni inženjer na gradilištu, dodajući da će sama izgradnja mosta preko rijeke Bosne trajati oko godinu dana.
Nakon što bude prosječen usjek Gojkovići, na kojem je trenutno angažovano oko 15 teških mašina i oko 70 radnika, nastaviće se dalje sa spremanjem trase za prvi nasip šljunka kako bi bila ostvarena nesmetana komunikacija na čitavoj trasi.
Inače, usjek Gojkovići dubok je oko sedam metara i prema procjenama biće iskopano oko 75.0000 metara kubnih zemlje, a mašine koje na njemu trenutno rade potroše oko 4.500 litara nafte dnevno.
Inženjeri angažovani na radovima kažu da nakon usjeka Gojkovići ide malo lakši teren koji će relativno brzo biti raščišćen te da se nakon toga dolazi do možda i najteže prepreke, odnosno usjeka koji će biti dubine oko 16 metara i gdje će se prema prvim procjenama morati iskopati oko milion metara kubnih zemlje.
Uz zemljane radove koji su u toku, radnici s mehanizacijom privode kraju pripremne radove na terenu gdje će biti smješten Centar za održavanje i kontrolu prometa, na kojem će, između ostalih, biti i baza za mehanizaciju koja će biti neophodna u daljim radovima.
“Taj centar kada se završi imaće nekoliko objekata iz kojih će se nadzirati sve na auoputu. Nakon što se završi sa izgradnjom tog centra tu će biti smještena i služba za održavanje puteva, a moći će jednim dijelom pokrivati i dio koridora 5c”, kazao je Troskot.
Istražne radove na autoputu od strane Prnjavora prema Doboju u ponedeljak će početi i makedonski “Granit”, koji je zajedno sa “Integral inženjeringom” čini konzorcijum, koji je na tenderu sa ponuđenom cijenom od 180 miliona evra bio najpovoljniji. Nezavisne novine