BANJALUKA, Vlada Republike Srpske je u proteklih pet godina u puteve i autoputeve u RS uložila 1,1 milijardu maraka, jer je izgradnja savremenih saobraćajnica jedan od njenih osnovnih prioriteta.
Ovo je u intervjuu za „Novosti“ izjavio ministar saobraćaja i veza RS Nedeljko Čubrilović, koji je naglasio da je samo u prošloj godini u puteve RS uloženo 354,5 miliona KM.
– Velikim infrastrukturnim projektima iz oblasti saobraćaja stvara se mogućnost za ekonomski i privredni razvoj RS. Bez kvalitetne saobraćajne infrastrukture nema ni razvoja privrede i obrnuto, ulaganjem u saobraćajnu infrastrukturu jačamo domaću operativu i stvaramo uslove za nova ulaganja, zapošljavanje i privredni rast – rekao je Nedeljko Čubrilović.
* Koji putni pravci su trenutno prioritetni?
– Prvi kilometri autoputa na dionici Banjaluka-Gradiška biće pušteni u saobraćaj do kraja aprila, a računamo da će do ljeta biti završena i druga dionica. U međuvremenu radimo na raspisivanju međunarodnog tendera za izvođača radova na dionici autoputa Prnjavor-Doboj, kao i raspisivanju javnog poziva za dodjelu koncesije na dionici Banjaluka-Prnjavor i dijela koridora 5C koji prolazi kroz RS, Doboj-Vukosavlje.
* Dokle je stigla procedura za pravac Banjaluka – Mrkonjić Grad – Mlinište – granice sa FBiH?
– Uskoro očekujemo i raspisivanje javnog poziva za dodjelu koncesije na toj dionici. Naša je namjera da projekat „Izgradnja mreže autoputeva kroz RS“ realizujemo do kraja. To nam je naročito važno ako uzmemo u obzir da je BiH u bivšoj zemlji bila jedina republika koja nije imala izgrađen ni metar autoputa.
* Kakvi su planovi za magistralne i regionalne puteve?
– U toku je rehabilitacija magistralne i regionalne putne mreže u okviru koje je od 2007. do sada rehabilitovano 709,53 kilometra puta ukupne vrijednosti 87,7 miliona KM. Procjenjuje se da će do kraja realizacije ovog projekta biti rehabilitovano ukupno 1.060 kilometara puta u RS.
* Kada će biti završena gradnja obilaznica oko većih gradova Srpske?
– Izgradnja zaobilaznica je planirana do 2015. godine. Radi se na obilaznicama oko Bijeljine, Prijedora i Trebinja, a u planu su obilaznice oko svih većih gradova u RS.
* Dokle su stigli radovi na tunelu Stambolčić?
– Predviđenom dinamikom se odvijaju radovi na tunelu Stambolčić, gdje je realizovano oko 92 odsto radova. Takođe, upustili smo se i u veoma zahtjevan projekat trajnog rješenja problema klizišta na prevoju Čemerno, za šta je iz razvojnog programa odobreno 75 miliona KM. U narednom periodu planiramo pronalaženje partnera za projektovanje i izgradnju brzih puteva u istočnom dijelu Srpske. Važna nam je i izgradnja brzog puta Sarajevo-Mesići-Ustiprača-Višegrad – granica sa Srbijom, kojom bi se izlazilo na autoput Kruševac-Kotroman u Srbiji, a čija je izgradnja planirana u narednom periodu.
Saradnja sa Srbijom
* Koliko je za razvoj saobraćajne infrastrukture RS važna saradnja sa Srbijom?
– Veoma. Potvrda tome je i nedavno potpisan memorandum o saradnji ministarstva na čijem sam čelu sa Ministarstvom za infrastrukturu i energetiku Srbije. Jedan od najvažnijih, do sada, realizovanih zajedničkih projekata je izgradnja mosta na Rači, koji je Vlada Srbije finansirala sa 13 miliona evra. Jedan od prioritetnih zajedničkih projekata dviju vlada u narednom periodu biće izgradnja mosta Bratunac-Ljubovija preko reke Drine, i izgradnja mosta Bačevci-Fakovići. Novosti
Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
3 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Još samo da vidimo te puteve!
ha ha ha -a gdje je taj AUTO PUT…most preko Save gdje je…ha ha ha al je smjesan ….
Nevjerovatno je da ne postoji plan modernizacije najopterećenijih putnih pravaca u RS, ali zato ministra ponosito gradi brzu cestu Mesići- Višegrad kojom možeš, ali i ne moraš naići na neki automobil, kada slučajno prolaziš.