BERLIN/PARIZ, Njemački proizvođač sportske opreme Adidas u prvom tromjesečju ove godine ostvario je profit manji od očekivanog, usljed pada prodaje opreme za golf, marke “tejlormejd” (TaylorMade), i precijenjenosti evra.
U prvom kvartalu 2014. ovaj drugi svjetski proizvođač sportske opreme, zabilježio je pad neto profita od 34 odsto, na 204 miliona evra, dok su analitičari predviđali u prosjeku 218,8 miliona, navodi se u saopštenju koje prenosi francuski list Kapital.
Prihodi od prodaje u isto vrijeme smanjeni su šest odsto, na 3,53 milijarde evra, dok su prema konzenzusu analitičara trebalo da dostignu iznos od 3,61 milijardu.
Većina branši ovog proizvođača zabilježila je pad prodaje. Samo u diviziji opreme za golf došlo je do pada prodaje od 38 odsto, na godišnjem nivou, zbog primjene velikih popusta.
Kako dalje navodi list, ovi razočaravajući rezultati predstavljaju pritisak na generalnog direktora kompanije, Herberta Hajnera, koji je upravo potvrdio prognozu za 2015, koju tržište ocijenjuje ipak suviše ambicioznom.
Adidas računa na prihode od 17 milijardi za sljedeću godinu, uz operativnu maržu od 11 odsto. Analitičari u isto vrijeme procijenjuju da će prihodi Adidasa u 2015. iznositi 15,9 milijardi evra. Tanjug