NOVI SAD, Da nije platne kartice, jedan Novosađanin nikada ne bi saznao “da je bio u Americi”. Naime, s njegovog računa skinuto je 200 dolara u Detroitu.
Pomenutu karticu izdala je jedna strana banka u stranom vlasništvu koja posluje u Srbiji.
Oni su klijentu, nakon prijave, savjetovali da podnese reklamaciju. Ukoliko se postupak uspješno okonča, dobiće novac nazad. Ako to ne bude slučaj, ostaje mu da se obrati Narodnoj banci Srbije. Sljedeći korak je sud.
Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga predviđa da u slučaju zloupotrebe platne kartice troškove koji nastanu do trenutka prijave promjene snosi banka, a da to može biti najviše do 15.000 dinara. Isto tako, klijent je obavezan da prevaru prijavi odmah kada je primijeti, a najkasnije u roku od 45 dana od trenutka kada se dogodila.
Ukoliko je sve to ispunite, šanse da vratite novac u kratkom postupku su na vašoj strani. Ipak, taj događaj otvara i niz drugih pitanja. U Srbiji se elektronska komunikacija u oblasti bankarstva sve više razvija pa će i pitanje zaštite postajati ubuduće sve zanimljivije.
Čim se krađa primijeti, treba obavijestiti banku i blokirati karticu. Sve promjene na računu treba kontrolisati bar jednom mjesečno i, čim ima čudnih transakcija, obavijesititi banku, otići i razjasniti o čemu se radi.
Sve banke savjetuju klijente da odmah obavijeste i nadležnu jedinicu MUP-a. Još kada su kartice došle u Srbiju, bankari su obavještavali klijente da nikome ne saopštavaju svoj PIN.Telegraf.rs